България е на първо място в Европейския съюз по най-висока максимално допустима скорост на магистрала, като изключим Германия, където няма ограничение на скоростта на аутобаните.

140 км/ч. е максимално допустимата скорост, с която можем да се движим по магистрала у нас. Тя и най-високата за Европейския съюз.

В страни като Франция и Холандия разрешената скорост е 130 км/ч., а в Дания и Швеция, тя е 110 км/ч.

В страните с най-ниска допустима скорост за шофиране по магистрали, има и най-малко пострадали при ПТП-та.

Бащата на Ани Дойкина едва оцелява след катастрофа, при която друг водач се блъска в автомобила му с висока скорост.

"Тук в София, и по магистралите се кара според мен доста бързо. Трябва да се намалят, предполагам, че 110-120 км/ч е една приемлива скорост. Страх ме е, защото ето, имам лепенка бебе в колата, карам две деца и наистина се притеснявам”, казва Дойкина пред bTV.

Първото място на България в класацията за максимално допустима скорост на магистрала, води редица негативни първи места.

"Това е в пряка връзка с това, че сме на първо и на второ място по брой на загинали. Държавите, към които ние се стремим като брой загинали като Швеция, Холандия, Великобритания, там допустимата скорост по магистрали е 110 – 120 км, при тяхното състояние на пътищата и при техния нов автопарк", твърди Владимир Тодоров.

От Института по пътна безопасност смятат, че само намаляването на скоростта и нейният контрол няма да доведе до желаните резултати.

Спорове за ограничение на максималната скорост се водят в цяла Европа, не само магистралите, а и за скоростните, междуселските и градските пътища.

Ако най-новите предложения за поправки на Закона за движение по пътищата влязат в сила, то глобите за превишена скорост у нас ще се удвоят и ще надминат германските.