Смазващата част от хората в България са убедени, че проблемите, които трябва да се решават от държавната администрация, няма от кого да бъдат чути.

Положението не е точно такова. Властта е оставила един канал, по който може да й се изпращат сигнали за нередности, и дори реагира на тях.

Става дума за сайтовете на министерствата и различните административни служби. Наистина, пръв поглед писането до институциите изглежда като кауза пердута. Но с достатъчно настояване и масовост на обръщенията по даден казус, администрацията ще – не ще, се вижда принудена да реагира.

Ето и списък с някои сайтове, на които не само можете, но и сте длъжни, в случай че виждате проблем, да съобщите. Останалите можете да откриете в интернет.

Започваме със сайта на Столичната община.

Сайтът на община Пловдив също дава много варианти за контакт и подаване на оплаквания и сигнали. 

В сайта на Министерството на Правосъдието има горещ телефон за борба с корупцията, можете да получите правна помощ.

В сайта на Министесрството на околната среда и водите можете да подадете сигнал за всякакви нередности, свързани с ресора на министерството. Като отворите страницата ще откриете, че телефон няма. Потърсете в сивата кутийка вляво, там ще го откриете.

 

На практика всяко министерство или служба имат форма за контакт, редно е гражданите да използват всички възможности, за да отстояват позицията си и да следят работата на институциите. 

Също така, има и сайтове, които събират цялата връзка с институциите в едно. Например този:

В този ред на мисли, ако имате проблем с връзката с държавата, съобщете ни!