Има сделка за жп ремонтния завод в Карлово. Това каза за “24 часа” управителят на “Ди Би Карго България” Любомир Гарчев. Фирмата купувач е част от “Ди Би Карго”, която пък е дъщерна на държавния немски жп превозвач “Дойче бан”.

От компанията се въздържат да обявяват все още намеренията си след покупката на обявения в несъстоятелност завод. Но експерти от железопътния бранш коментират, че “Ди Би Карго България” развива базите си, вероятно в халетата на новата си придобивка ще ремонтира вагони, а може би в бъдеще и ще произвежда. Жп специалистът Симеон Ананиев свързва покупката на “Дойче бан” с очакваната, но все още нерешена инвестиция на “Фолксваген” в Пловдивско.

Очаква се новият собственик да ремонтира и локомотиви. Ще започне работа през септември със 70 работници, а по-нататък щели да са 300. Това, което официално се знае, е, че българската жп компания на “Дойче бан” вече е подала заявление за сертификат за клас инвеститор в Българската агенция за инвестиции за завода в Карлово. Инвестиционният проект е “Разширяване и обновяване на съществуващо предприятие на “Ди Би Карго” ЕООД в Карлово.

Планираният размер на инвестицията е 6,82 млн. лв. за 3 години, като се започне от 2019 -а с очакван брой на работните места през 2019 г. 33 и планирана средна работна заплата преди данък, включително осигуровки - 1421 лева Източниците на финансиране са собствени - 953 000 лв., и частни заеми - 5,867 млн. лв. Кой е купувачът на фалиралия вагоноремонтен завод? “Ди Би Карго” е създадена през 2002 г. , сега е водещ жп оператор, представен в 15 страни в Европа. В България стъпва през 2010 г. чрез “Ди Би Шенкер Рейл България” като 100% собственост на DB Mobility Logistics AG - водещ световен доставчик на интегрирани логистични услуги, който притежава една от най-развитите транспортни мрежи. Лиценз за жп превозвач получава през май, а започва да оперира от юни същата година.