Тази седмица във Варна учители и директори ще се обучават как да работят с изкуствен интелект и ще дискутират подготовката на училищния екип за работа по СТЕМ във връзка с предстоящото изграждане на СТЕМ център във всяко училище в страната.
"Не е важно дали технологията ни харесва или не. Технологията я има и тя навлиза много бързо. Учителите са тези, които заслужават най-много подкрепа и уважение, защото сме поверили децата си на тях". Това каза пред БНР д-р Александър Ангелов, управител на Център за творческо обучение и един от хората, които ще обучават учителите. По думите му в обучението ще присъстват над 100 участници. А целта е до края на годината да бъдат обучени 5000 учители.
"Изкуственият интелект е влязъл вече в училище, защото е влязъл в ръцете, домовете и свързания свят, в който живеем. Учителите са специфична и вдъхновяваща прослойка на обществото. Трябва да разберем първо от какво те имат нужда, защото непременно имат нужда да бъдат допълнително подготвени, защото са хванати в крачка - това не е било част от тяхната подготовка като специалисти. Второ те са доста заети и с административни задачи, работейки с нашите деца. И след това да се опитаме да ги подкрепим, така че те по-добре да разберат какво прави тази технология, откъде може да ги притесни и как може да ги ускори", коментира Ангелов.
Според него въпросът не е дали технологията ни харесва или не, а за това ако тази технология е революционна, то да сграбчим в една криза някаква възможност. Учителите работят с децата ни, така че най-важно е те да са подготвени, категоричен е той.
По думите му изкуственият интелект може да бъде много подходящ в повтарящите се и административни процеси. Учителите могат да спестят много време от това и да го насочат към работа с децата, смята Александър Ангелов. Той отбеляза, че изкуственият интелект не може да замести естественият, но той може да помогне при проверка при зададени критерии например. Мениджърите на училищата и образователните организации така могат да попълват и отчети, както и да извличат конкретна информация, добави той.
"Хората, на чиято работа образованието се крепи, да могат да спестят време, защото те са блокирани с административни неща", обясни още д-р Ангелов.