Сделката за придобиване на веригата магазини "Триумф" от "Т маркет" официално е факт, след като само преди часове антимонополният орган КЗК одобри условията, при които тя ще се случи. От Комисията за защита на конкуренцията обявиха, че сделката не представлява концентрация на търговски дружества по смисъла на закона. 

Причините за тези изводи са няколко и се коренят в бъдещите планове на фирмата, която ръководи "Т маркет" - „Максима България“ ЕООД, както и в самото естество на договора между тях и фирмите на собственика на "Триумф" Иван Кесов.

Първият и най-важен мотив за одобрение на сделката без същинско производство за концентрация, е фактът, че веригата "Триумф" изобщо няма да бъде запазена. Вторият аспект от решението на КЗК стъпва върху това, че по своята същност сделката представлява  дългосрочни договори за наем на 11 търговски обекта. 

Ребрандирането означава, че всички магазини ще бъдат затворени, ремонтирани, на ново обзаведени и оборудвани, както и заредени с чисто нова стока. Те ще разботят под новия бранд, а старият отива в миналото. 

По данни на двете фирми прекратяването на дейността на магазини „Триумф“ е планирано да се осъществи до 15 октомври 2019 г. – за 9-те по-малки обекта и до 1 декември 2019 г. – за 2-та големи. Предвиденото откриване на новите магазини от марката „Т Маркет“ ще се осъществи в рамките на 3 месеца (за по-малките обекти) и на 5 месеца (за двата по-големи магазина), считано от датата на прекратяване на дейността им.

Това означава, че ориентировъчно по план първите нови магазини от бранда "Т маркет" трябва да бъдат отворени в средата на февруари 2020. Веригата има още 3 обекта в града под тепетата. Такива срокове определено ще принудят потребителите на магазините да търсят алтернативи за закупуване на стоки от първа необходимост поне в горепосочените срокове. 

Сделката също така не обхваща договори с доставчиците на "Триумф", нито пък с прехвърляне на трудови договори на служители. Това означава, че вероятно "Т-маркет" ще наемат нов персонал, а по отношение на стоките те имат собствени канали и групи продукти, с които оперират и предлагат. 

Според КЗК имиджа на българската верига "Триумф", която акцентираше върху нашенски стоки, няма да бъде прехвърлен към новите обекти, нито пък потребителите ще бъдат директно асимилирани. Тези изводи се базират на факта, че според "наблюдения на „Максима България“ ЕООД, не е налице припокриване между клиентската база на магазини „Триумф“ и тази на магазини „Т Маркет“, тъй като магазини „Триумф“ предлагат по-добро качество на стоките и съответно по-високи цени и техните клиенти имат по-голяма покупателна способност". 

След сделката и осъществяването на ребрандирането веригата за хранително стоки и домашни потреби "Т маркет" ще има най-много обекти в града или общо 14 на брой. 

Пловдивските магазини Триумф стават Т МАRКЕТСлед 19 години на пазара обектите се наемат от международна верига