Член 117 от Наказателния кодекс гласи, че този, който подбужда друг към убийство, се наказва с лишаване от свобода до три години. Точно по този параграф на момента трябва да бъде задържан чиновникът, който е направил организацията на движението в карето между булевардите "Руски", "Васил Априлов" и улиците "Любен Каравелов" и "Гладстон". Но тъй като тази изключителна отговорност едва ли тежи на плещите само на един човек, а вероятно е дело на няколко души /чийто общ коефициент на интелигентност не надвишава този на зелена еуглена/, говорим за организирана престъпна група. Там вече наказанието скача рязко и отива на 10 години затвор.
Но всъщност дори и в тежкия вариант на обвинението, виновните ще се разминат много по-леко в сравнение с това да бъдат оставени в ръцете на десетките шофьори, които ежедневно попадат в капана от знаци, които превръщат района в непроходима зона.
И така - западното платно на бул. "Руски" е разкопано, багери вадят паветата на "Гладстон". Има няколко входа към карето между гореизборените улици, но не и изходи. А това е един от най- гъстонаселените райони в града.
Всъщност, ако Минотавърът от остров Крит можеше да прескочи за една бърза обмяна на опит до Пловдивската община, битка с Тезей нямаше да има, тъй като древногръцкият герой изобщо нямаше да намери митичния бик и до днес щеше да се лута из Лабиринта.
Точно така се чувстват и водачите, имали неблагоразумието да влязат в този район. След няколко опита да намерят изход те се оказват на малкия площад на улиците "Радецки" и "Иван Андонов" , където се озовава едновременно срещу три знака B1, указващи забрана за влизане на превозни средства. Единственият вариант е да тръгнат по "Радецки" в посока "Гладстон", но и там греда - друг знак ги предупреждава, че улицата е без изход.
Злощастният шофьор, колкото и да съвестен, избира една от забранените еднопосочни улици и влиза в нея. Все пак трябва от някъде да се измъкне - зад него се е наредила колона от други нервни шофьори, които свиркат с клаксоните, маневрират и споменават по азбучен ред роднините по женска линия на кмета и подчинените му. В тапите често се оказват и паникьосани дами, които не знаят как да реагират. Изнервени, шофьорите крещят един на друг, заканват се, готови са да скочат на бой.
И така, нашият герой продължава да се лута из Лабиринта. Влиза в забранената част на "Иван Андонов" и след няколко метра - светлина в тунела! Може да зави по ул. "Захари Стоянов", която е разрешена. С разбиране изчаква колегата шофьор, който се измъква от същата улица /човекът очевидно е в нарушение, но и той сме в кюпа, така че запазва известно спокойствие/. До момента, в който разбира защо човекът се изнизва на заден ход от там. И тази улица се оказва без изход, тъй като в края й е разкопания "Гладстон".
Връща се отново на "Радецки" и за пореден път влиза в нарушение. Ново препятствие - този път дълбока шахта, от която стърчат два клона, увити с чувал.
Има още няколко маршрута в района, които могат да доведат дори таксиметров шофьор до ритуално самоубийство.
Временната организация на движение при ремонтни дейност се прави от общината, като се съгласува с Пътна полиция. В района очевидно организация на движението няма. Колкото и временно да са затворени всички улици, това ще продължи до края на ремонтите на основните булеварди. Междувременно произшествията там се увеличават, а всеки ден там има скандали. "Не знам още как някой не е извадил пистолет. Скандалите са ежедневни", коментира продавачка в плод зеленчук, пред очите на която всеки ден се разиграват драматични сцени.
А какво прави Общинска охрана? Познайте от първия път! Точно така - слага скоби на водачите, които не са спрели на Синя зона. Резонно.
TrafficNews.bg