За кратък период от време в Комисията за защита на потребителите (КЗП) постъпиха значително количество жалби и сигнали на граждани срещу няколко конкретни онлайн търговеца.

Някои от потребителите сигнализират, че са заплатили авансово частично или изцяло за стоки, които или не са им доставени изобщо, или са били напълно различни от поръчаните и с по-ниско качество.

Част от оплакванията пък са свързани с възпрепятстване правото на отказ от онлайн покупката в дадения от закона 14-дневен срок. В други случаи, когато това право е било уважено от търговеца, той или е забавял, или въобще не е възстановявал заплатената от клиента му сума.  

Един от сайтовете пък е предвиждал връщането на предплатените суми да става чрез банков превод или чрез опцията „виртуален портфейл”. По закон, обаче, търговецът е длъжен да възстанови сумата по начина, по който тя е била платена.  В случая, ако потребителят не разполага с банкова сметка, за него остава възможността да се възползва от т.нар. „виртуален портфейл”. Това означава, че той няма да получи парите си обратно, а само възможността да пазарува на съответната стойност в следващ момент и то единствено от въпросния търговец.

Вижте списъкът, който оповестиха от КЗП: emag.bg, remix.bg, obuvnaborsa.bg, obuvensviat.com, evizabg.com, nerinabg.com, oklite.bg, modernibg.com, modernistoki.com, modako.net, promoclub.bg, evtinistoki.net, shopingbg.net, vipmoderen.com, modaboss.net, hdstil.com.

При повечето от тези онлайн търговци е липсвала преддоговорната информация. Във връзка с това експертите на КЗП напомнят на потребителите, преди да пазаруват от даден сайт, да проверяват старателно налице ли са данни за името, адреса и телефона на търговеца, тъй като в противен случай поемат неразумен риск. 

Още новини четете ТУК

TNS.bg