Отсечки за средна скорост ще бъдат обособени на четири места в страната. Камерите по тях ще могат да засекат скоростта на много повече от 500 метра, колкото е обхватът на стационарната камера. Чрез нововъведението колите ще бъдат проверявани в движение и за наличие на застраховка "Гражданска отговорност".

"Категоричен съм, че нашите водачи не спазват ограниченията за скорост. Почти на всички места се знае къде има камери. Там се намаля и после - газ, колкото може", това коментира главният секретар на МВР Ивайло Иванов по време на семинар, посветен на пътния травматизъм. Събитието се провежда под тепетата и ще продължи два дни. Според анализите, превишената скорост е основен "виновник" за инцидентите на пътя.

Към момента са напълно изградени две отсечки - на автомагистрала "Струма" и по пътя Пловдив - Карлово. Въпрос на седмици е да бъде получен лиценз на самите измервателни уреди от страна на Института по метеорология. Техниката вече измерва средната скорост по пътя край Пловдив. Поради липсата на лиценз обаче, водачите на автомобили, засечени с превишена скорост до този момент, няма как да получат "честитки".

"След като технологията бъде лицензирана, актовете за установени нарушения ще могат да бъдат безапелационно потвърждавани от съдилищата в случай, че бъдат обжалвани", уточни пред журналисти главен комисар Христо Терзийски. Чрез една единствена снимка ще бъдат установявани и скоростта на превозното средство, и наличието на задължителната застраховка.

В момента се разработват още две отсечки, в които ще бъде следена средната скорост - по пътя Русе - Бяла и в района на село Микре. Вече са проведени вкички необходими тестове в 2-километровия участък по Карловския път. Според комисар Терзийски скоростният режим там се нарушава често, но наличието на строг контрол действа "дисциплиниращо" на водачите.

Съвсем скоро ще се пристъпи и към изграждането на Единен център за обработване на нарушенията в страната. Обществената поръчка вече е приключила, като е избран и изпълнител на проекта.

"Това ще освободи много голям ресурс от страна на полицаите. Няма да се налага те да стоят по половин ден на терен и още половин да обработват заснетите нарушения", разкрри Терзийски. Целта е информацията за пътни нарушения да бъде подавана директно до центъра по електронен път.