Здравните мерки, които гръцките хотели трябва да спазват в борбата срещу COVID-19, са или неясни, невъзможни за прилагане или просто твърде скъпи, твърди гръцкият "Катимерини", цитиран от БГНЕС. Един от най-големите проблеми, с които се сблъскват хотелиерите, е неясната рамка за сътрудничество с лекарите. Въпреки че всеки хотел трябва да има лекар на място, не са взети предвид какви медицински умения са необходими или какво ще бъде заплащането. Местната медицинска асоциация се опита да отстрани пропуските, като публикува такси според хотелската стая, които обаче не са обвързващи за лекарите, но представляват минимално изискване, позволяващо далеч по-високи такси.

Един хотелиер сподели, че някои лекари по островите този месец изискват по 100 евро на стая на месец, което означава разходи от 10 000 евро месечно за хотел с капацитет от 100 стаи. Въпросът е неотложен, тъй като мярката влиза в сила от събота. Припомняме, че хотелите са длъжни да си сътрудничат с лекар, който ще извършва необходимите тестове и ще преглежда гостите, заразени с вируса или проявяващи симптоми.

Това не е работа на хотелиерите – и не бива да бъде поради много причини – да установяват, изследват и да се грижат за пациенти, заразени с COCID-19, пише в писмо, изпратено от хотелиерите до правителството. Това е работата на обществените здравни организации. Ако смятате, че това е необходимо за хотели над определен капацитет, изборът на лекар или втори здравен работник трябва да идва от списък, който вие ще съставите, а разходите трябва да бъдат поети от държавния бюджет, а не от хотела, добавят те.

Хотелиерите също са загрижени за тестовете на случаен принцип, които се извършват на летищата, колебанията в разходите за тестове и недостатъчното обучение на персонала. Междувременно фериботните компании също възразиха срещу условията, които им се налагат, заявявайки, че те са неефективни.