
Първата и най-важната ни цел е да подсигурим редовния бюджет на България. Това заяви министърът на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов.
Той заяви, че забавянето на конкретните механизми, свързани с влизането ни в еврозоната са част от цялостното забавяне, което включва и забавянето на парите по Плана за възстановяване и устойчивост. „Той също е уникално забавен. Близо половината от проектите по този план са във фаза да не могат да бъдат изпълнени и парите да бъдат изгубени. Съсредоточили сме се с колегите от МС да спасяваме това, което е възможно“, добави транспортният министър.
„Tрябва ни бюджет, който да ни изведе от стремглавото падане, в което страната е въведена заради огромни и неразумни харчения. Веднага след постигането на тази задача, т.е. влизането в до 3% дефицит и не повече от 40% от БВП за заплати, ще заявим отново нашия приоритет – влизането в еврозоната. Това трябва да е ясно за всички“, каза Караджов.
Той уточни, че разходите няма да бъдат съкратени до 40%, защото те са си така по Закона за държавния бюджет.
„Първоначалният бюджет с 46% разходи е бил на предишното правителство. Ние спазваме тези рамки, които са най.-здравословни за България и изоставяме всякакви експерименти. Повече експерименти със съдбата на българите и с това, което те изкарват ние няма да правим“, обеща транспортният министър.
Министър Караджов заяви, че забавянето на конкретните механизми свързани с влизането ни в еврозоната са част от цялостното забавяне, което включва и забавянето на парите по Плана за възстановяване и устойчивост.
„Той също е уникално забавен. Близо половината от проектите по този план са във фаза да не могат да бъдат изпълнени и парите да бъдат изгубени. Съсредоточили сме се с колегите от МС да спасяваме това, което е възможно“, добави транспортният министър.
На въпрос как ще коментира критиката на президента Румен Радев, че българското общество може да се разочарова от еврозоната, защото липсват конкретни механизми за наблюдение на цените и правителството се бави с това, Караджов отговори:
„Всички механизми, с които държавата разполага за овладяване на картелни, тръстови и други незаконни и непозволени съглашения и възползване от ситуацията с цел спекулиране на пазара, ще бъдат взети. Трябва да бъдете сигурни в това“, обеща транспортният министър.
Още от категорията
Виж всички
ГЕРБ очаква ИТН да изтегли законопроекта за затвор при публикуване на лична информация


Акценти
Виж всички



Изведнъж стана ясно, че са пълни идиоти


Над 3000 деца минават месечно през Детското спешно в Пловдив



Темите на Traffic News
