
Премиерът Бойко Борисов пак качи на джипа си трима от министрите в кабинета и тръгна из страната да проверява ремонти – този път на жп отсечката София-Елин Пелин.
С него бяха министърът на транспорта Росен Желязков, вицепремиерът Томислав Дончев, и министрът на финансите Владислав Горанов.
"Това е полагането на железния път София-Елин Пелин. За 133 млн. лв. е проекта, част от проекта "Тракия". Това е част от трасето Истанбул-София-Белград-Мюнхен. Видимата част на железния път е най-малката цена. Всичко отдолу - отводняване, възможност за високо натоварване е голямата работа. В строителството на трасето са ангажирани 6-7000 души", обясни министър Желязков.
При изпълнението на проекта ще бъдат реконструирани 6 броя мостове, ще се премахнат прелези и на тяхно място ще се построят 17 броя нови надлези и подлези. В 6 гари ще се модернизират пероните за улеснен достъп на гражданите и лицата с намалена подвижност. Проектът се финансира по Механизма за Свързана Европа и е на обща стойност 133 млн. лв., от които 113 млн. лв. безвъзмездна помощ от ЕС и 20 млн. лв. национално съфинансиране.
"Само нови "Мерцедеси" камиони. Взимат добри заплати, за да ги пазят - плащат им добре", отвърна Борисов, докато минаваше покрай машините, с които се строи трасето.
След това спря при един от шофьорите на машините и го попита: "Работите ли здраво? А плащат ли ви?", "Работиме и плащат", заяви доволно работникът.
От обясненията на министър Желязков стана ясно, че по отсечката София-Елин Пелин ще тръгнат влакове, които ще се движат със скорост от 160 до 200 км/ч. Това е предвидено и за съществуващи отсечки като Пловдив - Бургас.
"Трябва да се има предвид, че над 160 км. в час, всеки 10 км/ч отгоре вдигат разходите с 10%. Балансът трябва да се направи с оглед средната скорост, а не максималната скорост", обясни Желязков.
"Колко гари сме направили?", попита го премиерът.
"В този програмен период - около 30 гари, част от които са рехабилитирани. В Лот 1 - "Елин Пелин", Костенец, Ихтиман се правят. Нови гари има и в Пазарджик, в Пловдив. Прави се телекомуникация, сигнализация", уточни транспортният министър.
За скоростната отсечка се полагат 25-метрови панели, руско производство, които са предварително сглобени.
В момента в отсечката, която се ремонтира е дадено ограничение на движещите се влакове между 40 и 60 км/ч.
"Не нарушаваме графика на движение на влаковете", увери премиерът един от отговорниците за строителството.
"Живи и здрави, приятна работа", каза премиерът на работниците след като се убеди, че работния процес върви по план.
Още от категорията
Виж всички
Урсула фон дер Лайен ще се изправи пред два вота на недоверие

