Премиерът Бойко Борисов пак качи на джипа си трима от министрите в кабинета и тръгна из страната да проверява ремонти – този път на жп отсечката София-Елин Пелин.
С него бяха министърът на транспорта Росен Желязков, вицепремиерът Томислав Дончев, и министрът на финансите Владислав Горанов.
"Това е полагането на железния път София-Елин Пелин. За 133 млн. лв. е проекта, част от проекта "Тракия". Това е част от трасето Истанбул-София-Белград-Мюнхен. Видимата част на железния път е най-малката цена. Всичко отдолу - отводняване, възможност за високо натоварване е голямата работа. В строителството на трасето са ангажирани 6-7000 души", обясни министър Желязков.
При изпълнението на проекта ще бъдат реконструирани 6 броя мостове, ще се премахнат прелези и на тяхно място ще се построят 17 броя нови надлези и подлези. В 6 гари ще се модернизират пероните за улеснен достъп на гражданите и лицата с намалена подвижност. Проектът се финансира по Механизма за Свързана Европа и е на обща стойност 133 млн. лв., от които 113 млн. лв. безвъзмездна помощ от ЕС и 20 млн. лв. национално съфинансиране.
"Само нови "Мерцедеси" камиони. Взимат добри заплати, за да ги пазят - плащат им добре", отвърна Борисов, докато минаваше покрай машините, с които се строи трасето.
След това спря при един от шофьорите на машините и го попита: "Работите ли здраво? А плащат ли ви?", "Работиме и плащат", заяви доволно работникът.
От обясненията на министър Желязков стана ясно, че по отсечката София-Елин Пелин ще тръгнат влакове, които ще се движат със скорост от 160 до 200 км/ч. Това е предвидено и за съществуващи отсечки като Пловдив - Бургас.
"Трябва да се има предвид, че над 160 км. в час, всеки 10 км/ч отгоре вдигат разходите с 10%. Балансът трябва да се направи с оглед средната скорост, а не максималната скорост", обясни Желязков.
"Колко гари сме направили?", попита го премиерът.
"В този програмен период - около 30 гари, част от които са рехабилитирани. В Лот 1 - "Елин Пелин", Костенец, Ихтиман се правят. Нови гари има и в Пазарджик, в Пловдив. Прави се телекомуникация, сигнализация", уточни транспортният министър.
За скоростната отсечка се полагат 25-метрови панели, руско производство, които са предварително сглобени.
В момента в отсечката, която се ремонтира е дадено ограничение на движещите се влакове между 40 и 60 км/ч.
"Не нарушаваме графика на движение на влаковете", увери премиерът един от отговорниците за строителството.
"Живи и здрави, приятна работа", каза премиерът на работниците след като се убеди, че работния процес върви по план.