Пробивът под Централна гара, градската железница и повдигането на жп линията Пловдив -Карлово бяха водещи теми в разговора между кмета Здравко Димитров и заместник-министъра на транспорта и съобщенията Красимир Папукчийски. В срещата участваха още заместник генералният директор на НКЖИ по "Стратегия и инвестиции" инж. Мария Генова, инж. Иван Бакалски от НКЖИ, ръководител на проекта за модернизацията на жп линия Пловдив – Бургас и заместник-кметовете на Община Пловдив Пламен Райчев и Тодор Чонов. За общите цели ще бъде изготвено и споразумение за сътрудничество.
Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) ще включи сред приоритетите си в следващия програмен период повдигането на жп линията Пловдив-Карлово в участъка между Централна гара Пловдив и жп гара Филипово. Администрацията ще предостави на НКЖИ общинските имоти, които попадат в зоната на трасето, да се изготви ПУП и да се определят броя и местата на евентуални бъдещи спирки. Повдигането на жп линията ще спомогне за разтоварване на трафика между район „Западен“ и район „Централен“, като ще даде възможност за развитие на алтернативен транспорт.
Дискутирана беше и готовността на НКЖИ и Община Пловдив за съвместна работа при изграждането на бъдеща градска железница, част от която ще е повдигнатия участък Централна гара – жп гара Филипово, като всички присъстващи се обединиха около становището, че до 10 години тя ще бъде от първостепенна необходимост за облекчаване на трафика в града.
Относно пробива „Модър – Царевец“ заместник-министърът заяви, че не бива да се затваря основна пътна артерия в посока юг-север, без да са осигурени на гражданите други възможности за придвижване. Той гарантира, че реконструирането на Бетонния мост ще стартира след като бъде пуснат пробивът.
Кметът Здравко Димитров го увери, че изпълнителят на връзката има готовност да ускори работата по нея, но го спира друг проект.
„Очакваме ВиК да изпълнят дейностите по техния проект, който в една част се припокрива с този на общината. Веднага след това строителят ще ускори дейностите си и до месец май догодина връзката ще бъде изградена и пусната в експлоатация“, каза още градоначалникът. Заместник-кметът Пламен Райчев допълни, че до затварянето на съоръжението над жп линиите ще бъде пусната и реконструираната улица „Даме Груев“.
„Именно по тази причина ремонтираме и улица „Даме Груев“, която трябва да поеме голяма част от трафика в района и да го насочи към надлез „Родопи“, който е другата връзка на „Южен“ с Централната част на Пловдив. До пускането на пробива „Модър-Царевец“ ще сме готови и с тази улица и жителите ще могат да ползват два алтернативни и удобни маршрута“, поясни Райчев.
Самото съоръжение над жп линиите ще се работи на два етапа, като в първия ще бъде изградено трасето над релсите, а във втория ще бъдат направени и развръзките в източна и западна посока и ще бъде свързано с булевард „Христо Ботев“.
Още от категорията
1 954лв. стана средната заплата в област Пловдив, столичани взимат с близо 60% повече