Жегите в Пловдив все повече мъчат обитателите на града, докато ежедневно термометърът отчита стойности от над 30 градуса. 

И докато климатиците в домове, офиси, магазини и коли работят на високи обороти, пътниците във всеки четвърти автобус на градския транспорт нямат този късмет. Те са длъжни да изтърпят пътуването от точка до точка стоически в рейсовете, където температурите достигат много високи стойности. 

"От 200 автобуси, движещи се по лятното разписание в Пловдив, 41 са с неработещи климатици", посочи на брифинг за надграждането и модернизацията на системата за управление на градския транспорт зам.-кмета по транспорта Тодор Чонов. 

Той обясни, че глобата, която Община Пловдив налага на превозвачите на автобуси без климатизация е 300 лева. 

"При всеки констатиран случай, автобусът бива спиран от движение до отстраняване на неизправността. Има проблем с резервните части и т.н., което се изтъква от фирмите-превозвачи и нашата възможност е да ги глобим", допълни Чонов.

Договорите им обаче не се прекъсват дори при многократни нарушения. Причината е, че линиите се отдават на т.н. пакетен принцип. Тоест договорите са за няколко линии и ако се прекратят без обслужване ще остане не просто линия, по която е засечен автобус с неработещ климатик, но и всички останали, обясни Чонов.

Той допълни, че заради това се очаква от 2026 година, когато ще има нова обществена поръчка за обслужваната линиите от градския транспорт, да се сключват договор "линия за линия". 

Чонов анонсира още нова идея за контрол - РЗИ да извършва регулярни проверки в автобусите в Пловдив.  

Паркираме с новата умна система в Пловдив от септември, година ще трябва да заработи билетната в градския транспортЦената на билетите, закупени от шофьорите на автобуси, ще се увеличи, категоричен е Чонов