Транзитният трафик в Пловдив е един от основните проблеми за задръстванията в града. Всеки месец се отчитат милиони коли, които влизат и излизат в града. Двата основни проблема са липсата на завършен ринг на Околовръстното шосе, както и една връзка директна връзка – север – юг в града, която е през бул. „Цар Борис III Обединител”.
Проектът за вътрешноградска магистрала включва връзка, която от официалния вход на Пловдив – Голямоконарско шосе директно да изкарва колите на Околовръстното шосе през бул. „Васил Априлов” и „Македония” и „Д. Талев”.
В миналия мандат бе разширен бул. „Васил Априлов” от Централна гара до Пещерско шосе, а в момента се работи по пробива на Централна гара. След неговото пускане трафикът по бул. „Васил Априлов” ще нарасне значително, а това ще създаде проблеми в тесния участък. През този мандат се отчуждиха десетки имоти за разширението му. То се предвижда от ул. „Войнишка слава“ до бул. „6 септември. Община Пловдив избраха изпълнител и за реконструкцията и разширението на „Голямоконарско шосе”.
Според пътните експерти наред с проекта за връзка север-юг към нея трябва да се добави и трафика, който ще се увеличи значително по бул. „Пещерско шосе”. В градоустройствените планове се предвижда се булевардът да се разшири на два етапа – от улица „Явор“ до бул. „Копрвищица“, и от прелеза до бул. „Васил Априлов“. Във вторият етап е включено и премахването на паважа и полагането на асфалт.
НКЖИ към работи по проекта за жп възел Пловдив етап 2, който предвижда премахването на жп прелезите и вдигането на линиите чрез естакада.
Така се очаква тази зона да бъде най-натоварената в западната част на града, но ще се облекчи и значително движението по „Цар Борис III Обединител” и бул. „Руски”.
В транспортната схема на Общия устройствен план са дадени и основните артерии, по които Община Пловдив трябва да работи за изграждането на западната тангента. Тя включва „Модър-Царевец”, продължението на бул. „Свобода”, както и нов мост над река Марица на бул. „Копривщица”.
Община Пловдив работи по всички от изброените проекти без разширението на „Пещерско шосе”. Отчуждения вървят по бул. „Васил Априлов” и бул. „Свобода”, изгражда се „Модър-Царевец”, пробивът на Централна гара, а мостът над река Марица вече има готов технически проект и отчуждени имоти.
В следващия мандат именно това са проектите, за които Община Пловдив трябва да намери ресурс, за да довърши западната част на града, която се очаква да поеме значителна част от трафика, който и сега не е малко.
В източната част на Пловдив значително облекчение на трафика се очаква, след като бъде изграден новия лъч на Околовръстното шосе, който трябва да стартира през тази година.