Градският транспорт в Пловдив има слава, че не от най-комфортните, но за сметка на това, не и от най-редовните. Въпреки че в последната година превозвачите изпълняват курсове с близо 30% по-малко от редовните разписания, има линии, за които и това намаляване не е достатъчно, за да изпълняват маршрутите си на 100%.

Читател на TrafficNews, който е редовен ползвател на една от проблемните линии – номер 10, изрази недоумението си от работата й.

„От много време ползвам линия 10, за да отида на училище и да се прибера вкъщи, като тя ми върши много добра работа, защото е с най-къс маршрут. Напоследък линията много я разредиха и някой път се случва да я чакам 40 минути.

Дали, че автобусите по разписание не го изпълняват, или се получава т.нар. „индианска нишка" през 2-3 мин, която съм виждал – фактът е, че има огромни интервали между линиите”, заяви нашият читател. Той каза, че редовно няма автобуси между 20:30 и 21:20, въпреки че по разписание трябва да се изпълняват.

„ Искам да попитам собственика на „Хеброс бус”,  като не може да обслужва линията, защо не я предостави на друг превозвач, а продължава да я унищожава като предишния  - Автотранс Чолаков?” , казва още пловдивчанинът. Той смята, че и по тази линия е трябвало да оставят 10 коли, а сега дори не се знае с колко се обслужва реално.

„ Тъй като от Общината нямам отговор, аз се пренасочих към други линии от градския транспорт.  С две думи, линия 10 е по-зле от междуградски рейсове, които може да са рядко, но стриктно спазват разписанието си”,заяви читателят ни.

Припомняме, че именно заради линия 10 Общинският съвет взе решение на последната сесия, с която да се коригират договорите с превозвачите. Така при съгласие от всички в консорциума една линия може да се предоставя на други превозвачи. Очаква се тази седмица да се вземе решение за линия 10 и кой да я обслужва.

Връщат разписанията на автобусите в Пловдив отпреди COVID, но първо вдигат субсидиитеПозволяват на фирмите да си прехвърлят линии, ако не могат да ги обслужват