С между 20% и 30% по-малко автобуси се движат по улиците на Пловдив вече трета година. Както неведнъж TrafficNews е писал вместо 280 автобуса, както е по маршрутната схема на града, в момента по улиците се движат между 190 и 200 автобуса. Към това трябва да се прибавят и неизпълненията на част от превозвачите.

Намаляването на курсовете и автобусите по улиците бе заради COVID пандемията, но въпреки че тя отдавна отмина, все още те не са възстановени. Наскоро зам.-кметът по транспорт Тодор Чонов заяви, че причината да не се връщат старите разписания са уличните ремонти.  Оказва се обаче, че причината е съвсем друга – превозвачите нямат капацитет да върнат старите разписания.

„Постоянно правим срещи с тях. Двама от тях са готови да закупят нови автобуси, но единият от тях твърдо отказва. Въпреки това, те заявяват, че не са готови да изпълняват старите курсове”, каза шефът на ОКТ Георги Стоилов. Той обясни, че в момента се подготвят нови разписания, които скоро ще бъдат подложени на гласуване местния парламент.

„Изготвяме лятно разписание, което обаче няма да намали повече от сегашните курсове и автобуси. След това ще приемем и редовно, което ще влезе в сила от новата учебна година. Едва ли ще се върнат 280 автобуса по улиците, но ще има значително увеличение. Казали сме на превозвачите, че до 15 септември трябва да осигурят нови превозни средства, няма повече да правим компромиси”, каза Стоилов.

След COVID и войната: Ново оправдание за малкото автобуси в Пловдив – ремонтитеАвтобусите под тепетата продължават да се движат с 20% по-малко вече втора година