Проблемите с ремонта на Околовръстното шосе и големият обществен отзвук ускориха полузамразената поръчка за проектирането на шосето за удвояване. TrafficNews следеше хода на поръчката през последните две  години и пусна серия от материали за странното й оставяне в шкафовете на АПИ.

Цялата поръчка бе разделена на три позиции, като по първите две имаше избрани изпълнители. Те касаеха проектирането на Околовръстното от АМ „Тракия” до Пазарджишко, както и т.на.р Царацовски възел. През 2020 година бяха подписани договори с „Рутекс” и „Пътпроект 2000”, съответно за 442 хил. с ДДС и 303 хил. с ДДС.

АПИ най-после обяви защо се бави проектът за удвояването на Околовръстното на ПловдивОферта с над 20% по-ниска от средната прогнозна цена удължила повече от година поръчката

Третата позиция, чиято прогнозна цена е над 3 млн. лева е за проектирането на основната част от пътя – от Пазарджишко шосе до пътя Пловдив – Асеновград. Две години по нея нямаше избран изпълнител, а едва преди две седмици от АПИ обявиха официалната позиция за това – една от фирмите дала с 20% по-ниска оферта от прогнозната. В такива случаи фирмите трябва детайлно да обосноват причината за това.

В крайна сметка шефът на УС на АПИ Георги Терзийски е подписал договора с първата класирана фирма – варненската „Пътпроект” ЕООД. Тя ще получи близо 3,3 млн. лева с ДДС за проекта си. В портфолиото на компанията е проектирането на почти всички магистрали у нас – „Тракия”, „Хемус” и „Марица – с обща дължина над 1000 км. 

Компанията още пред 89-а е направила проектите на Аспаруховия мост и виадуктът „Бебреш” на АМ „Хемус”. Ако няма обжалване то АПИ може да сключи договор с компанията, която да започне проектирането.

Новината за договора за проекта за удвояването на Околовръстното съобщи инж. Иван Досев от АПИ по време на инспекцията.

„Ние сме наясно, че капацитетът на Околовръстното отдавана е изчерпан, но тъй като процедурата по удвояването му ще отнеме доста време, не можеше да оставим пловдивчани да карат по него в този вид. Предвид, че за удвояването ще са необходими множество отчуждители процедури, то по всяка вероятност по сметките на АПИ, ще се пристъпи към ремонта най-рано след около две години“, каза Досев тогава.