„Странно е! Не знаем какво ще се случи с договорите за зимно почистване и поддържане на пътищата в Пловдивска област, в момента работим, но не се знае утре какво ще е”, това заяви пред TrafficNews  изпълнителният директор на „Европейски пътища” Маргарита Попиванова.

Припомняме, че от АПИ обявиха нови обществени поръчки за поддръжката на пътищата и зимното почистване, при положение че има действащи 4-годишни договори.

Прогнозната цена на поръчките е за близо 100 млн. лева с ДДС и е ремонти по пътната мрежа, така и за зимно почистване и поддържане. В обявлението на поръчката и директно е записано, че сегашните 4-годишни договори с фирмите изпълнители по 7-те позиции ще бъде прекратена. 

АПИ къса договорите с фирмите за ремонти и почистване – пусна нови поръчки за 100 млн. лева за 5 месецаС близо 60% се повишават цените за зимно поддържане, което обаче е поставено под риск

Договорите с тях бяха подписани през 2019 година, като за ОУП – Пловдив отговаря „Европейски пътища”. Именно на базата на старите договори бе стартирал ремонта на Околовръстното, пътят Асеновград- Кърджали, Пловдив – Лилково и се извършваше зимното поддържане.Техният договор е с прогнозна цена от 25 млн. лева за 4 години.

„Не знаем какво се случва с АПИ. Оттам ни обявиха, че след четвъртък ще имаме повече информация. Въпреки че в петък бяха обявени новите поръчки, ние не сме спирали да работим. В събота имахме изключително тежка метеорологична обстановка на прохода Троян- Кърнаре, като почиствахме прохода. Не разбирам защо прекратяваш действащ договор и обявяваш нова поръчка с 60% по-високи цени за зимно почистване”, каза Попиванова. Тя допълни,че нейната компания, както редица други фирми в пътния сектор имат да получават сериозни средства от държавата.

По-големият проблем с договора, ако бе прекратен обаче са ремонтните дейности, които текат в момента. Те не само няма да бъдат довършени, но и ще останат в това състояние, в което са в момента.

„В момента работим по Асеновград – Кърджали, Асеновград – Садово, Асеновград – Първомай, пътят за Лилково и други обекти. Ако прекратят договора – ние не можем да извършваме повече дейности, ще съберем техниката и ще оставим обектите в този им вид”, каза изпълнителният директор на компанията.  Редица от тях са без пътна настилка, а други са ремонтирани до средата.

Попиванова заяви, че от АПИ не позволяват да се довърши и ремонта на Околовръстното в най-окаяната му част от разклона за Първенец до Пазарджишко шосе.

„Там т.нар. препроектиране завърши отдавна, но не ни позволяват да продължим дейностите по него. Също така и входът на Пловдив откъм Карлово, който също трябваше да е през този договор”, каза представителят на Европейски пътища.