Улица с продълговати гранитни павета и стари гранитни бордюри се появи в частен имот край Асеновградско шосе. Паважът води към базата на пловдивска фирма фирма "Елвеко- Пловдив", чийто собственик Веско Дойчев притежава въпросния имот. Той е част от одържавеното поделение на бившите Строителни войски.
В навечерието на Коледа в редакцията на TrafficNews бе получен сигнал, че няколко тона павета са стоварени в имота. Тъй като старите сиенитни павета и бордюри са част от от културно- историческото наследство на града, подадохме сигнал до Инспектората на общината. От там обаче съобщиха, че не могат да направят проверка, тъй като паветата са складирани в частна собственост, а служителите на Инспектората нямат правомощия да действат там.
В последствие сигналът бе подаден в Пето районно, за да бъде изяснен произхода на паветата.
Две седмици по-късно паветата вече са положени. Остава обаче въпроса за произхода на ценната каменна настилка и как тя се е озовала в частен имот.
Собственикът на имота - Веско Дойчев е категоричен, че въпросните павета са били в неговия имот, като някои от тях са били под пластове асфалт. "Бяха на различни места тук, в тази база, събрали сме ги като тип павета и сме направили този участък. Ние притежаваме тук два парцела. Паветата са си били тук" коментира той пред TrafficNews. На въпрос дали ръководеното от него дружество извършва строително- ремонтни дейности по пътната инфраструктура на Пловдив, Дойчев заяви, че са работили по много обществени поръчки , били са подизпълнител на "Щрабаг" при ремонта на големите булеварди, но последните им ангажименти са приключили преди 5 години. "Занимавахме се с направа на водопроводи и електропроводи, не сме имали ангажименти към настилката нито в нашата , нито в други общини" категоричен е собственикът.
В същото време обаче управителят на бившата база на Строителни войски Стефан Славейков, който в момента е материално отговорно лице , е категоричен, че в счетоводния регистър няма записани каменни изделия - павета и бордюри. Славейков работи от 1984 година на територията на бившето поделение, изпълнявайки различни длъжности, и твърди, че не е виждал правоъгълни павета там. "Квадратни има много, но правоъгълни не съм виждал" коментира той пред TrafficNews.
"Част от тези павета бяха покрити с асфалт и човек няма как да предположи какво има отдолу, преди да тръгнеш да ремонтира. На цялата територия тук може да бъдат открити павета. И не само тук, но и в поделенията в цяла Южна България. Същият вид павета има и в съседния имот на фирма "Лохенгрин". Можете да попитате управителя" заяви Дойчев.
TrafficNews провери и съседната база на "Лохенгрин" , собственост на Аяд Жиечи, в която действително открихме колямо количество продълговати павета. Управителят обаче заяви, че всички павета, които се намират в неговия имот - както продълговатите , така и квадратните са закупени отвън и ще бъдат използвани за настилка в базата. Каза, че няма спомен откъде са купени паветата.
И така въпросът за произхода на паветата остава, като се надяваме да получим неговия отговор от компетентните институции.
През последните 10 – 15 години в Пловдив бяха демонтирани милиони павета, но публичен отчет за това колко павета и бордюри са извадени, колко са на склад и колко са вложени в други зони в града - липсва.
Междувременно демонтирането на павета в града продължава. При реализирането на строително - монтажните дейности по Водния цикъл в Кършияка отново бяха извадени хиляди павета. По наредба всички павета, извадени от пловдивските улици, се съхраняват в складовете на пътните фирми, като са оставени на отговорно пазене. Фирмите нямат право да търгуват с тях, а единствен разпоредител е общината. Поне на хартия.
Преди година и половина от "Съюз за Пловдив" повдигнаха темата и изпратиха официално запитване до общината за съдбата на ценния градски актив, но след като започнаха да подкрепят управляващите по различни градски казуси, неудобната тема бе забравена.
Още от категорията
Пловдивска следа в схемата за милиони във Великобритания, ресторантьори от града във фирма с тартора