Община Пловдив ще заплати 50 528 лева хонорари на адвокати и разноски  по делата, които загуби за първата поръчка за надграждането на ел билетната система и Синя зона.  През февруари Върховният административен съд поряза градските власти за поръчката за 12 млн. лева, тъй като условията й бяха дискриминационни.

Тогава изискванията към фирмите бяха атакувани в КЗК от "Телелинк Бизнес Сървисис"  и ЮПАСС,  като първо жалбите им бяха отхвърлени, но след това ВАС ги отмени. Въпреки че имаше висящо дело във Върховния административен съд,  Община Пловдив странно подписа договор с единствената фирма, отговаряща на условията – „Тикси” АД.

Пак провал с електронно-билетната система в Пловдив! ВАС отмени поръчката за 12 млн. леваВсичко тръгва отначало, макар Общината да бе избрала изпълнител за системата

След като ВАС отмени поръчката, Община Пловдив я прекрати и обяви нова, отново за същата сума, но с по-малки изисквания за участниците. Поради загубените дела обаче от общинската хазна ще се платят над 50 000 лева на фирмите по съдебните разходи. Опитите на общинските юристи да намалят разходите също удря на камък и така огромната сума за хонорари, ще бъдат изплатени на двете фирми.

Засега новата поръчка не е атакувана в КЗК, като това ще позволи да се отворят офертите  след празниците. Тя също е на стойност от 12 млн. лева.

Докато Община Пловдив се опитва да вземе 20 млн. от „Индра”, пусна нова поръчка за 12 млн.Градските власти са занижили условията в поръчката за новата билетна система след решението на ВАС

Какво ще представлява системата и как ще се разплаща с новата фирма?

След сключването на договор с бъдещия изпълнител градските власти ще трябва да приведат 30% аванс от 9,5 млн. лева, за да започне да се изгражда системата, като тя трябва да заработи от 6 до 12 месеца след сключването на договор.  Останалата сума ще се плати на 59 равни месечни вноски – около 120 хил. лева на месец. 

Останалите  2,5 млн. лева фирмата ще ги вземе от такси от билетите и есемесите в Синя зона. За всеки талон от паркомат или дебитна карта фирмата ще взима по 10%, а от SMS по 20%. 

Системата за таксуване в градския транспорт ще бъде изцяло нова. Старите монетници и автомати, завещани от „Индра” ще отидат за брак, като във всеки автобусите ще се монтират три устройства – принтер за билети, както и по един валидатор, който ще е за сим карти, банкови карти и мобилни телефони.

За разлика от София и Варна, системата в Пловдив няма да позволява пътниците сами да си купуват билети от автобуса. Това ще го прави шофьорът, който ще издава билети на „нередовно ползващите градски транспорт”, както е записано в техническата спецификация.

Идеята на градските власти е основният метод за пътуването в автобусите да бъдат смарт карти, които да имат всички пътници. Те ще се изкарват обаче едва на 10 места, тъй като толкова ще са устройствата за зареждането на смарт картите.  

Трябва да има билети за период от време – час, ден и дори седмичен билет.  

Също така трябва и мобилно приложение, чрез което да зареждаме виртуални карти за градския транспорт, с които да пътуваме.

Освен билети за градския транспорти и поемането на есемес паркирането, новата система  ще свърже двата модула. Трябва да има  постигане на възможност за комбинирано използване на услугите за паркиране и пътуване („park-and-ride“).  Това означава да можем да си платим за паркиране и същевременно с този документ да пътуваме в градския транспорт.  Плащането на паркирането също ще мине онлайн чрез приложение и безконтактни методи.  Системата ще трябва да показва и свободните места в Синя зона и паркингите, както и да обособи модули за местодомуване на МПС в обхвата.