
Какво ще е бъдещето на Пловдив до 2040 година? TrafficNews публикува серия от материали, които показват заложените параметри в новия Общ устройствен план. Първичният документ е готов, като вече той е в гилдиите, държавните и и частни дружества, които имат отношение към градоустройството и развитието на Пловдив.
„Проектът за нов ОУП го заварихме в този му вид. Преди да правим каквото и да е, ние решихме през това време, просто да го представим на гилдиите и администрациите. За да може в момента, в който настъпи времето за обществено обсъждане и разглеждане на плана, да има конструктивна дискусия. Т.е. по-скоро да има предложения, а не въпроси от различно естество“, обясни гл. архитект Димитър Ахрянов. Той каза, че в новия ОУП има графични неточности на зелената система, а това води до погрешно възприятие на целия проект. От Община Пловдив ще искат тези неточности да бъдат променени.
Очаква се общественото обсъждане да бъде до 3 месеца, като дотогава може да се направят и някои предложения от администрацията.
Относно развитието на различните зони, арх. Ахрянов смята, че трябва да се мисли по начин, който до този момент не е прилаган и да се обърне вниманието към нови зони.
„Смятам, че Гладно поле трябва да се запази като вторичен градски център. Но ние трябва да имаме по-формулирани цели и идеи спрямо самата зона. Тя е достатъчно голяма, за да съчетае обширни зелени площи с хубави обществени сгради. Така представено в ОУП не смятам, че е удачно за града. Много пъти го казвам - Пловдив е град, в който високото строителство не е навлязло. Според мен този план, трябва да има зона, която дава възможност за високо строителство, но да не натоварва градската среда, с допълнителна урбанизирана територия“, обясни гл. архитект. Той допълни, че тази зона трябва да е лесно достъпна, като не се минава за нея през централна градска част, като това ще освободи стотици коли от тежкия трафик в Пловдив.
„Ако „Тракия“ я натоварим допълнително, ще се случи това, което е стана в „Южен“. Трябва да предложим алтернатива, като загърбим общоприетата практика . В момента фирмите си накупили едни терени, за които планират най-високото строителство. Трябва да мислим по алтернативен начин – зона, която до момента не е била товарена с това. Мое лично мнение е, че такава е зоната между Голямоконарско и Карловско шосе. В момента там са земеделски територии. Зоната е близо до АМ „Тракия”, а две сериозни артерии тангират с нея, така че тази зона, не би натоварила градската среда и трафика . В нея могат да се развият зелени площи, има напоителни канали, които да се реорганизират и да се направят водни площи. Тази зона е прекрасна за такъв вид строителство“, каза гл. архитект.
В новия ОУП цялата територия там е дадена за Смесена общественообслужваща и производствена зона. Този показател в Общия устройствен план няма ограничение за височина, а застрояването може да е до 80%.
През годините грандиозните проекти за небостъргачи в Пловдив така и не се реализираха. Те бяха за район „Тракия“, който обаче се задъха сериозно със презастрояване на жилищни комплекси.
Очаквайте интервю с арх. Димитър Ахрянов – новите квартали, бъдещето на Тютюневия град и как да се спре презастрояването в града, както и кога ще стартира проектът „Визия за Пловдив“!
Още от категорията
Виж всички
Близки на задържаните за побоя над Кожухаров искат преразглеждане на доказателствата, излязоха на протест

МОН ще публикува примерни модели за НВО след 7 клас
