Четирима от кандидатите за кмет на Пловдив дискутираха някои от основните казуси пред управлението на града под тепетата в ефира Нова телевизия. Здравко Димитров (ГЕРБ), Славчо Атанасов (НФСБ, подкрепен от ВМРО), Николай Радев (БСП) и Дани Каназирева („Съюз за Пловдив”) говориха за развитието на бизнеса, инвестициите, проблемите с градския транспорт и трафика в града.

„В Пловдив безработицата е ниска, но и доходите са ниски. Общината, като един от най-големите работодатели, заложи на грешен модел. Властта все още не се е научила да уважава бизнеса и работещите хора. Образованите не се чувстват удобно, защото на всички високи позиции се назначават хора без компетенция”, заяви Дани Каназирева.

„Пловдив се задушава, защото е от табела до табела. Областта е една от най-бързо развиващите се – инвестициите са над 2 млрд., но те са извън града”, заяви Здравко Димитров.

Според Радев пък средните заплати в Пловдив са ниски, защото фирмите, които започват дейност там, търсят евтина работна ръка. А Славчо Атанасов заяви, че някои от новите кандидат-кметове си мислят, че този тип проблеми могат да се решат само от градоначалника, но това не е така.

Всички участници в дебата се обединиха около тезата, че Пловдив има нужда от сериозни подобрения, що се отнася до градския транспорт, натоварения трафик и местата за паркиране.

„Когато се вдигнаха данъците за колите, всички транспортни фирми излязоха от Пловдив. Трябват кръстовища на две нива, да се завърши Околовръстното, да се направи пробив под гарата. Трябва и да се оптимизира градският транспорт”, заяви Димитров.

„Съюз за Пловдив” е единствената група, която всяка година внася предложение за намаляване на данъците”, заяви Каназирева.

Според Атанасов пък в момента в София се шофира „по-леко”, отколкото в Пловдив.

Николай Радев определи поръчката за таблата по спирките на градския транспорт като „престъпно изпълнение от страна на сегашното управление”. Кандидатът на БСП и опонентите му бяха категорични, че въпросните табла трябва да бъдат поправени, защото към момента не работят.

„Имаше огромен политически чадър върху приватизатора. И сега трябва ревизия на транспортния проект, нова схема за удобни връзки между отделните райони, ново общинско транспортно дружество, което да кандидатства за евросредства за екотранспорт”, каза Каназирева.