Изследвайки рядък вид метеорит, учени от екипа на мисията OSIRIS-REx на Националната космическа агенция на САЩ (NASA) са открили нов вид минерални образувания, наречени сулфидни хондри, пише Tech Times. Наличието на този минерал в метеорита дава основание да се предположи, че космическата скала е съществувала още преди формирането на небесни тела, каквито са астероидите и планетите, в Слънчевата система,

Знае се, че елементи като въглерода, кислорода, азота и водорода са се появили от газове в протопланетарния диск на Слънчевата система, представляващ въртящ се диск от газ и прах, в който са се образували планетите. Тези химични елементи са изключително важни за създаването на Земята. Научният екип обаче е решил да изследва и по-ранни метеорити, датиращи отпреди 4.6 милиарда години. Те вероятно са останки от раждането на Слънчевата система и съдържат хондри – някога разтопени капки, с които метеоритите са се свързали в Космоса.

Проучвайки редкия вид метеорит, учените са открили сулфидните хондри. Екипът смята, че те са се формирали някъде между Земята и Юпитер и вероятно са парчета от по-големи астероиди. “Обикновено хондрите се състоят от минерали, богати на силиций, но хондрите, които открихме в този метеорит са напълно различни и съдържат сулфидни минерали”, казва Кели Милър, директор на научния екип на мисията OSIRIS-REx. “Това означава, че са се образували в регион, богат на сяра, което е доказателство за съществуването на непознати досега условия в младата Слънчева система”.

Проучването предхожда изпращането на мисията OSIRIS-Rex до астероида Бену през следващата година. Целта е проби от небесното тяло да бъдат донесени на Земята. За пръв път ще се вземат проби от астероид, и то такъв, чиято история и местоположение учените познават.

TrafficNews.bg