Напук на епидемията от коронавирус, пловдивчани официално откриха пътуванията до Гърция. Един от любимите курорти на жителите под тепетата – Керамоти вече е „превзет” от нетърпеливи туристи.
Паркингите пред хотели, заведения и плажове са пълни, а преобладаващи регистрационни табели за поредна година са от Пловдив и София.
Предимно българска реч звучеше на трите бийч бара в Керамоти. Фрапета, коктейли и огромни плата с плодове се носеха по масите от сервитьорите, докато нашенците събираха слънчев тен.
Тази година обаче обликът на градчето е различен, разказаха пловдивчани пред TrafficNews. Плажната ивици е неразпознаваема – чадърите са раздалечени, както и шезлонгите. Обичайно сгъстените места за събиране на тен вече са в историята.
На бийч бар Амос има само две линии с чадъри, разделени на повече от 50 метра. Под чадърите има позиционирани само два шезлонга, а не обичайните 4.
Най-впечатляващ е персоналът на плажа. Сервитьорите и барманите, не отделят от лицата си предпазни маски. Оборудвани са и с ръкавици, които през час сменят. В работата на пясъка са впрегнати и момчета, които през определен интервал от време пръскат с дезинфектант.
За реда на плажа отговаря и полицията. През час плажовете се посещават от патрулка. Униформени обхождат ивицата и ако не се спазват мерките, туристите рискуват солен гръцки акт.
Ресторантите в града на пръв поглед изглеждат пусти. Всъщност обаче масите и столовете са разпръснати на по 2 метра едни от други. Големите компании вече са мит – на маса може да седнат само по 4 души. Въпреки това българска реч звучи и от всички таверни в курорта. Средиземноморските изкушения пък „летяха” от кухните към масите.
Хотелиери обаче отчитат спад на туристите. Причината според тях е неясната обстановка с коронавируса.
„Ако преди година имахме резервации за месеци напред, то сега хората запазват стаи и апартаменти от седмица за седмица. Имаме и много отказани ваканции заради проблемите с границите. Ако Маказа остане затворена и през август, прогнозираме над 50 % отлив на туристи”, заяви управителката на луксозен апарт-хотел в Керамоти.
Въпреки кризата обаче, цените не са „мръднали”. Разлика в отношението към клиента също, макар капацитета на обектите да е съкратен на половина.
Още от категорията
Кератопигментация: Татуирането на очите набира популярност