На 29 август се отбелязва празникът Обсечене или Секновение. Според традиционните народни схващания на Секновение денят и нощта се стават равни по времетраене. Вярва се, че на този ден змиите и гущерите се прибират в своите леговища.
Скриват се и демоните на природата - самодивите. Смята се за „лош ден” („тежък празник”), по време на който не трябва да се работи и да не се започва нищо ново, съобщава БГНЕС.
През нощта се палят огньове за предпазване от злите сили. Стопаните събират диви плодове (дренки, киселици) за зимнина. На днешния ден не се работи. Вярването за отрязаната глава на св. Йоан забранява да се ядат плодове и зеленчуци с червен цвят - дини, ябълки, домати. Не се пие и червено вино.
Това е вторият летен празник (след Eньовден - празникът на раждането на Св.Йоан) на християнския светец, този път посветен на смъртта му. Той се нарича Секновение и поради вярването, че на този ден се сече лятото, денят и нощта стават равни. На Секновение водата и времето започват да застудяват, затова никой не бива да се къпе в реките и се вярва, че ако някой наруши забраната ще се пресече.
Празникът Секновение се счита за край на лятото. Той изцяло носи белезите на преходен период - между лятото и есента и поради това в народната представа е изключително опасен.
Движението на влечугите и бродещите вредоносни демони маркират период на хаос. Обредността на Секновение е представена от ред забрани. Празникът се нарича и Иван-Коприван, защото според легендата отрязаната глава на светеца била хвърлена в копривата.
Този празник има двойствена ориентация - съотнасяйки езически и християнски представи: смъртта на лятото и смъртта на св. Йоан Кръстител. Едва ли случайно те са обединени в общото название Секновение. В християнски план празникът носи идеята за цикличността, защото с другите два дни в годината, посветени на Йоан Кръстител се образува системата: раждане (Еньовден) - кръщаване (Ивановден) - смърт (Секновение, т.е. отсичане главата на светеца).
На същия ден в България се празнува и християнският празник Св. Седмочисленици - Климент, Наум, Сава, Горазд и Ангеларий, и Светите братя Кирил и Методий.