Целият асфалт от новия бул. „Васил Априлов” от ул. „Тракия” до колелото на гарата ще бъде разбит заради пробива под гарата. През 2016 година участъкът от „Свети Климент Охридски” до колелото на гарата бе завършен, като етапът струваше над 2 млн. лева.
Заради важния инфраструктурен обект обаче почти всичко по част от този участък ще бъде премахнато, за да започне спускането към подлеза. Самото то ще е от ул. „Тракия” до ресторант „Копчето”.
За да се направят локали, които да извеждат колите към Централна гара, ще се вземе част от двора на училище „Свети Климент Охридски” и площада пред бившето кино „Гео Милев”. От другата страна също ще бъде взета част от тротоара за другия локал.
Всичко това е залегнало в новия ПУП на зоната, който ще бъде гласуван на сесията на Общинския съвет в сряда. След като той влезе в сила, от „Трейс” могат да входират и проекта за цялата инфраструктура по пробива. Отделно община Пловдив трябва да започне и отчжудителни процедури след това за въпросните терени.
Все още не е ясно как ще се случи изместването на големия ВиК колектор. Той ще тръгва от бул. „Христо Ботев” през ул. „Кавала”, а вливането му в бул. „Васил Априлов” ще е или през улица „Д-р Никола Ковачев” или ул. „Тракия”. Очаква се двете улици да бъдат разширени.
Самият колектор ще продължава до бул. „Руски”, там не се предвиждат тежки ремонти и разбиване на новата инфраструктура.