Едно от най-смайващите достижения на човечеството - интернетът става достъпен и изплван за все по-голяма част от населението по света, а в Пловдивска област вече 76.2% от домакинствата имат достъп до мрежата в домовете си. Спрямо предходната година Пловдив бележи голям ръст от 7.8, като напрактика това означава, че близо 8 на всеки 10 домакинства използват интернет в домовете си.

По дял на домакинствата с достъп до интернет област Пловдив е на 2-ро място в страната, като София е на първо. Областта се нарежда убедително на фона на средната стойност за страната, която е 67.3%.

През 2017 г. 60.5% от населението на възраст 16 - 74 навършени години се възползват от удобствата на глобалната мрежа всеки ден или поне веднъж седмично. В регулярното използване на интернет от лицата в сравнение с предходната година е регистриран спад от 2.6 проценти пункта, а в сравнение с 2010 г. - ръст от 21.5 проценти пункта.

Мъжете са по-активни при редовното ползване на интернет в сравнение с жените - съответно 63.0 и 58.1%. Значителни са различията при редовно използващите интернет по образование, като 90.8% от лицата с висше образование, 67.3% от тези със средно образование и 31.8% от лицата с основно или по-ниско образование използват редовно глобалната мрежа.

Използване на глобалната мрежа за взаимодействие с публичната администрация и местното самоуправление се наблюдава при 13.8% от лицата от област Пловдив, на фона на 20,7 за страната.

В национален план през 2017 г. малко над половината /58.8%/ от населението на възраст между 16 и 74 навършени години използва компютър всеки ден или поне веднъж седмично на работа, вкъщи или на друго място.

Запазва се тенденцията на растеж и по отношение на регулярното използване на интернет от лицата, като 61.9% от тях използват интернет всеки ден или поне веднъж седмично.

Най-активни потребители на компютри и интернет са младежите на възраст между 16 и 24 години, като съответно 82.8 и 88.1% от тях използват компютър или интернет всеки ден или поне веднъж седмично.

С увеличаването на възрастта намаляват желанието и необходимостта от присъствие в глобалната мрежа и едва 16.3% от лицата на възраст между 65 и 74 години сърфират редовно, а 15.7% използват компютър в ежедневието.

Редовните интернет потребители най-често използват глобалната мрежа с цел комуникация. 97.4% от тях посочват, че използват интернет за телефонни или видеоразговори, участие в социални мрежи, изпращане/получаване на е-поща или споделяне на собствено създадено съдържание (текст, снимки, музика, видео) в уебсайт.

Най- популярната социална мрежа у нас е Facebook, като 38.5% от редовните интернет потребители проверяват акаунта си по няколко пъти на ден. 87.0% от лицата използват глобалната мрежа за достъп до информация - четене на онлайн вестници, новини, списания, 4 търсене на информация, свързана със здравето, или намиране на информация за стоки или услуги.

Еднакъв е делът на използващите интернет за обществено и политическо участие (публикуване на мнения по обществени или политически въпроси в уебсайт, участие в онлайн анкети или гласувания) и с професионални цели (търсене или кандидатстване за работа по интернет, участие в професионални онлайн мрежи) - 13.0%.

Резултатите от изследването показват, че 28.4% от редовните интернет потребители използват складово пространство в интернет за съхранение на документи, снимки, музика, видео или други файлове. Потребители на облачни услуги са 29.7% от мъжете и 27.2% от жените. Лицата на възраст от 16 до 24 години са най-активните ползватели на този вид услуга (37.5%), следвани от лицата на възраст от 25 до 34 години (35.5%). Едва 11.8% от лицата на възраст 65 и повече години, които редовно използват глобалната мрежа, се възползват от тази услуга.

Относителен дял на лицата, които са използвали складово пространство в интернет през последните три месеца, по пол и възраст През текущата година за първи път в изследването се наблюдава т.нар. споделена икономика, която включва използването и споделянето на ресурси между частни лица като места за настаняване (стая, апартамент, вила и др.) и превозни средства (напр. пътуване с кола).

Резултатите показват, че 12.1% от лицата, които са използвали интернет през последната година, са наемали жилище от друго частно лице чрез специализирани платформи за споделено настаняване като Airbnb или чрез социални мрежи. По-малък е относителният дял на лицата, които са се възползвали от предлагането на споделено пътуване - 3.9%.