Изборите свършиха, а големите обещания, които раздаваха победителите е време да се изпълняват. Здравко Димитров набеляза редица проекти, като първия си приоритет е справяне с тежкия трафик в Пловдив. Първата му стъпка е по-добра организация на движението в Пловдив, което може да доведе до някакви частични резултати.  

Единственото средство, което може да отпуши града са инфраструктурните проекти и по-специално Вътрешният ринг. Той е низ от  проекти, които целят изкарването на движението от центъра на Пловдив с нови връзки към районите с големи и удобни булеварди.

Иван Тотев бе заявил, че оставя на следващия кмет готови проекти за  200 млн. лева и той трябва да прецени кои да изпълни и да намери финансиране за тях.  Готовите проекти улесняват изключително много Димитров, тъй като с тях може да търси веднага  финансиране, защото от бюджета на Общината няма да се изпълни програмата. Към тях той добави още няколко, които също биха стрували доста пари.

Кои са проектите?

Вътрешният ринг е може би най-грандиозният проект на Пловдив. Според концепцията ще може да се прави пълен кръг около Пловдив без да се налага въобще да се влиза в централна градска част. Това на практика ще сложи край на всички задръствания и проблеми с трафика.

Едната част от него е новият бул. „Северен”, който съвсем скоро ще бъде открит.  Връзката от Моста на Адата към Брезовско шосе ще разтовари значително „Цар Борис III Обединител”. Новият булевард струва около 10 млн. лева без ДДС, а се предвижда и втори етап, който да свързва Брезовско шосе директно с Карловския надлез.

В момента в ход е и обществената поръчка за изграждането на „Модър-Царевец”. Тя е на стойност от 12 млн. лева, като се очаква този път да има сериозен интерес от строители, тъй като са отпаднали ВиК дейности за близо 3 млн. лева.

Третият проект е може най-големият от гледна точка на парична стойност. Връзката между „Тракия” и „Южен” се очаква да струва над 50 млн. лева. Тя ще е с надлез над жп линиите, като директно ще се свързва бул. „Александър Стамболийски” с улица „Цар Симеон”. Той предвижда да има кръгово кръстовище над жп линиите, което да хваща основните направления – „Кукленско шосе”, Асеновградско шосе , „Цар Симеон” и бул. „Александър Стамболийски”.

Последният проект, който трябва да завърши ринга е нов мост над Марица край железния жп мост.   Освен четирите големи проекта, градските власти трябва да работят и по свързващата инфраструктура около тях.

Към този списък Здравко Димитров прибави изграждането на два подлеза под жп линиите на бул. „Копривщица”, с които да се сложи кошмарното чакане на прелезите. Зико иска да рестартира и проекта за пробив под колелото на Водната палата.

Финансиране трябва да се намери и за удвояването на бул. „Васил Априлов”,  Голямоконарско шосе, ремонт на Коматевския възел , Втори гребен канал, ПК „Младост”,  ст. „Пловдив”, втория транш за Кукленско шосе,  както и за ужасно компрометираните , но важни павирани улици като „Даме Груев”, „Скопие” и „Генерал Колев”.

Към това добавяме и изпълнението на Водния цикъл, където ще трябва общинско съфинансиране, както и пробива под Централна гара.  Теглейки чертата, проектите стават много над 200 млн. лева. Ясно е, че всички не могат да се изпълнят в рамките на един мандат, но трябва да се започне отнякъде.

Обичайно „свободните” пари за реализацията на инфраструктурните проекти са около 30 млн. лева на година . В това число влизат и текущите ремонти, което изобщо не е малко като перо.

Здравко Димитров каза, че не само няма да увеличава данъците, но и ще намали данък МПС. Така пред него и бъдещия му екип остават дава варианта - държавно финансиране и/или теглене на заем.  Не трябва да забравяме, че новите общински съветници трябва да решат дали да изтеглят заем от 13 млн. лева, с които да се направят два многоетажни паркинги, подлеза на Чифте баня и буферния паркинг на кръстовището на бул. „Източен” и „6 септември”. Откъде ще подхване нещата Здравко Димитров – ще разберем вероятно скоро.