Българин направи извадка на 15 случайни европейски страни и сравни цените на дизела, като извади от цената съответния Акциз + ДДС. Според проучването, което Владимир Цанов е направил, става ясно, че българският дизел е най-скъп в цяла Европа, съобщи репортер на TrafficNews.bg.

Ето какво написа той в социалните мрежи:

„Направих една извадка на 15 случайни европейски страни и сравних цените на дизела, като извадих от цената съответния Акциз+ДДС. Оказа се, че дизелът в България е най-скъпият в Европа. Дали не са нагли в LUKOIL да свалят по 2-3 кожи??? Ето откъде ще се събират пари за местни избори! 

P.S. Центовете са закръглени до втория знак
P.S.2. Цените са взети от този сайт: http://www.fuel-prices-europe.info/, който е доста актуален и точен, а акциз и ДДС от сайта на Европейската Комисия".

Заедно с това, мъжът е прикачил и лично изготвена таблица, за която е взел информация от сайта на Европейската комисия и сайт, който показва актуалните цени на горивата ежедневно.

Владимир Цанов специално коментира за Trafficnews.bg:

Когато цените на петрола падаха, цените на горивата ги следваха след няколко седмици. Когато обаче цените на петрола започнаха леко да се покачват, цените на горивата се вдигат след 2-3 дни. Освен това цените на горивата се вдигнаха много повече от цените на петрола. Дизелът се покачи с 30 ст. само за няколко дни. Това ме накара да проверя как е в други европейски страни.

Отне ми около половин час да взема цените от сайтовете и да ги сложа в една екселска таблица.

След това с огромно изумление установих, че акцизът в България е най-ниският в Европа, а горивата ни са на европейски цени.

За сведение акцизът на 1 тон дизел е дори с няколко цента по никак от минималния определен от Европейската Комисия.

Определен е минимум от 330 евро за тон, а в България акцизът е около 329.75. Може да се провери на сайта на Европейската Комисия.

Та дори с този акциз на абсолютния минимум, горивата ни са на цени като в Австрия, Германия и т.н.

Освен това горивата ни са с много по-ниско качество от европейските. Това е доказано многократно от потребители, които са пътували в чужбина и са усетили разликата. Както в разхода на гориво, така и при най-различните проблеми с горивната система при дизелите, дължащи се на некачествените ни горива.

Това може да се провери и при вносителите на автомобили, които сигурно имат статистика за броя на дефектите в горивна система, сравнено с други европейски страни.

Основният извод е, че от горивата малко пари отиват в държавата, а много повече отиват в джобовете на частни фирми за разлика от всички други европейски цени и страни. 

TrafficNews.bg