ОБЯВА
за прием на проектни предложения по Процедура чрез подбор на проектни предложения с няколко крайни срока за кандидатстване:
СДРУЖЕНИЕ “МИГ-ОБЩИНА МАРИЦА” обявява процедура за прием на проектни предложения №BG06RDNP001-19.056 МИГ-Община Марица - Мярка М6.4.1 „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности“, финансирана по Програмата за развитие на селските райони 2014-2020 чрез Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони
1.Цели на предоставяната безвъзмездна финансова помощ по процедурата:
Мярката има за цел да подпомогне инвестиции в неземеделски дейности, които са насочени към:
- Развитие на туризъм (изграждане и обновяване на туристически обекти и развитие на туристически услуги);
- Производство или продажба на продукти, които не са включени в Приложение 1 от Договора за функциониране на Европейския съюз (независимо от вложените продукти и материали);
- Развитие на услуги във всички сектори (например: грижи за деца, възрастни хора, хора с увреждания, здравни услуги, счетоводство и одиторски услуги, ветеринарни дейности и услуги базирани на информационни технологии и др.;
- Производство на енергия от възобновяеми енергийни източници за собствено потребление;
- Развитие на занаяти (включително предоставяне на услуги, свързани с участието на посетители в занаятчийски дейности) и други неземеделски дейности.
2. Допустими кандидати
- Земеделски стопани ЕТ, или такива, регистрирани по Търговския закон или Закона за кооперациите
- Микропредприятия, регистрирани като еднолични търговци или юридически лица по Търговския закон, Закона за кооперациите или Закона за вероизповеданията;
- Физически лица, регистрирани по Закона за занаятите.
3. Допустими дейности:
Предоставя се подпомагане за инвестиции в неземеделски дейности, които са насочени към:
- Развитие на туризъм (изграждане и обновяване на туристически обекти и развитие на туристически услуги) ;
- Производство или продажба на продукти, които не са включени в Приложение 1 от Договора за функциониране на Европейския съюз (независимо от вложените продукти и материали);
- Развитие на услуги във всички сектори (например: грижи за деца, възрастни хора, хора с увреждания, здравни услуги, счетоводство и одиторски услуги, ветеринарни дейности и услуги базирани на информационни технологии и др.;
- Производство на енергия от възобновяеми енергийни източници за собствено потребление;
- Развитие на занаяти (включително предоставяне на услуги, свързани с участието на посетители в занаятчийски дейности) и други неземеделски дейности.
4.Допустими за финансова помощ са следните разходи:
а) Изграждане, придобиване или подобренията на недвижимо имущество;
б) Закупуване, включително чрез лизинг на нови машини и оборудване до пазарната стойност на активите;
в) Общи разходи, свързани с разходите за буква „а“ и „б“, например хонорари на архитекти, инженери и консултанти, хонорари, свързани с консултации относно екологичната и икономическата устойчивост, включително проучвания за техническа осъществимост;
г) Нематериални инвестиции: придобиване и създаване на компютърен софтуер и придобиване на патенти, лицензи, авторски права и марки.г) Общи разходи, свързани с изброените по-горе, например хонорари на архитекти, инженери и консултанти, хонорари, свързани с консултации относно екологичната и икономическата устойчивост;
д) Нематериални инвестиции: придобиването или развитието на компютърен софтуер и придобиването на патенти, лицензи, авторски права, търговски марки.
Разходите за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост са допустими за финансиране до размера на данъчната им оценка, валидна към датата на подаване на проектното предложение. В случай че към датата на придобиването данъчната оценка е с по-ниска стойност, допустими за финансиране са разходи до този размер. Разходите за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост не могат да надхвърлят 10 % от общия размер на допустимите инвестиции по проекта.
Разходите за консултации, включени в разходите по т. “в“ и състоящи се в разработване на бизнес план, включващ предпроектни изследвания и маркетингови стратегии или попълване на анализ разходи-ползи (финансов анализ), извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението и отчитането на дейностите по проекта до изплащане на помощта не следва да надхвърлят 5% от стойността на допустимите разходи.
Разходите по т.“в“ не могат да надхвърлят 12 % от сумата на разходите по т. „а“, „б“ и „г“.
Разходите по т.“в“ са допустими, ако са извършени не по-рано от 1 януари 2014г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени.
5. Период за прием:
Първи прием
Начален срок: 06.01.2020г.
Краен срок: 28.02.2020 г., 17:00 ч.
Втори прием – при наличие на остатъчни средства след първи прием
Начален срок: 01.07.2020г.
Краен срок: 31.08.2020 г., 17:00 ч.
6. Място на подаване на проектни предложения:
Подаването на проектното предложение по настоящата процедура се извършва изцяло по електронен път чрез попълване на уеб базиран формуляр за кандидатстване и подаване на формуляра и придружителните документи чрез Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на ЕС в България (ИСУН 2020), чрез модула „Е-кандидатстване“ на следния интернет адрес: https://eumis2020.government.bg, лично от законния представител на кандидата или от упълномощено от него лице .
7. Бюджет на приема:
Размер на БФП по първи прием – 500 000 лв.
Размер на БФП по втори прием – остатъчни средства след първи прием.
Минимален и максимален размер на финансовата помощ, предоставяна за проект:
Минимален размер на допустимите разходи за проект - 10 000 лева.
Максимален размер на допустимите разходи за проект - 100 000 лева.
Интензитетът на подпомагане на проект за развитие на туризъм (изграждане и обновяване на туристически обекти и развитие на туристически услуги) не може да надвишава 5%.
Интензитет на подпомагане за проекти, които не са насочени към развитие на туризъм не може да надвишава 65%.
Размер на БФП при интензитет на подпомагане 5%, при проект на минимален размер на общите допустими разходи - 500лв.
Максимален размер на БФП при интензитет на подпомагане 5% - 5 000лв.
Размер на БФП при интензитет на подпомагане 65%, при проект на минимален размер на общите допустими разходи - 6 500лв.
Максимален размер на БФП при интензитет на подпомагане 65% - 65 000лв.
8. Критерии за избор на проектни предложения и тяхната тежест;
Заявленията за подпомагане следва да са в съответствие с действащото българско законодателство в областта на инвестиционното проектиране и разпоредбите на Закона за устройство на територията.
Всички предложения за проекти се проверяват за съответствие с критериите за допустимост. Всички проекти, които отговарят на критериите за допустимост се класират по следните приоритетни критерии:
- Проектът предлага нов, несъществуващ до момента продукт или услуга - 10 т.
- Проектът е свързан с подобряването на здравни, социални или туристически услуги на територията на МИГ - 10 т.
- Проектът осигурява заетост - общо до 10 т.
- до 2 нови работни места – 2т.
- повече от 2 нови работни места – 3т.
- минимум 2 нови работни места за представители на местните уязвими групи – 7т.
- Проектът е иновативен за територията на МИГ - 10 т.
- Проектът предвижда мерки, свързани с опазването на околната среда – 10т.
- Проектът предвижда инвестиции за развитие производството на крайни продукти с използване на местни суровини или ще обединява усилията на местни доставчици - общо до 20т.
- между 20 – 50% от суровините или доставките ще се осъществяват от местни
доставчици– 10 т.
- над 50% от суровините и доставките ще се осъществяват от местни доставчици – 20 т.
- Оценка на кандидата
- Опит на бенефициента
Изпълнена инвестиция или дейности за увеличаване конкурентоспособността на
фирмата по проект или със собствени инвестиции през последните 3 години - 5 т.
- Наличие на осигурено финансиране за проекта
Наличие на документи, доказващи възможност да се финансира инвестицията 5 т.
ОБЩО 80 т.
9. Лице/а за контакт и място за достъп до подробна информация;
Мария Гюзелева – изпълнителен директор на МИГ – Община Марица, тел.: 0877 184775, работен ден от 8,30 до 17.00 часа в офиса на МИГ – Община Марица на адрес с. Калековец, ул.“Иван Вазов“ №5.
Кандидатите могат да задават допълнителни въпроси и да искат разяснения във връзка с Условията за кандидатстване до 3 седмици преди крайния срок за подаване на проектни предложения, а писмени разяснения ще бъдат дадени в 10-дневен срок от получаване на искането, но не по-късно от две седмици преди изтичането на срока за кандидатстване по първи прием.
Допълнителни въпроси могат да се задават само по електронната поща, посочена по-долу, като ясно се посочва наименованието на процедурата за подбор на проекти:
Адрес на електронна поща: leader_maritsa@abv.bg
Пакетът документи за кандидатстване са достъпни на интернет страницата на Сдружение „МИГ – Община Марица“: http://www.leader-maritsa.eu, както и в ИСУН на адрес: https://eumis2020.government.bg
10. Начин за подаване на проектните предложения:
Подаването на предложение по настоящата процедура се извършва изцяло по електронен път чрез попълване на уеб базиран формуляр за кандидатстване и подаване на формуляра и придружителните документи чрез Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на ЕС в България (ИСУН 2020), чрез модула „Е-кандидатстване“ на следния интернет адрес: https://eumis2020.government.bg, лично от законния представител на кандидата или от упълномощено от него лице.