От 7000 наблюдавани у нас артикули, свързани с черна и бяла техника, при 800 е установено изкуствено завишение на цените преди „черния петък”. Основната цел на тази практика е днес намалението да бъде представено с по-голям процент, отколкото всъщност е. Това информира Богомил Николов от асоциация „Активни потребители”, предаде Дарик.
Той посъветва да не забравяме, че краят на „черния петък” не е краят на намалените цени. Проблемът на българите като потребители според Николов все още е в наивността им като купувачи и в очакването търговците да бъдат изцяло лоялни.
"Опитваме да се борим с едно друго явление. Много сигнали имаше през годините, че има изкуствено завишаване на цените преди черния петък, за да може след това намалението да бъде представено с по-голям процент. От около 7000-8000 индексирани продукта, към 800 бяха със завишени цени, което е около 10%. Затова правим модул, който да е като оръжие в ръцете на потребителите, за да могат да сравняват и да видят каква е била цената на преди седмица или месец", твърди Николов.
"Това е игра, която съществува, откакто свят светува. Но ако трябва да говорим за дефицит у нас, то той е повече у нас като потребители, защото все още сме в голямата си част наивни и очакваме търговците да са праведни, инспекторите да са навсякъде и ние да отидем на чисто. Ние сме най-доброите инспектори, защото е в наш интерес да се ориентираме в това кое е най-изгодно за нас. Трябва да се научим да сме една идея по-мнителни. Или да имаме предвид офертите, които звучат прекалено добре, за да истина или както казват "Too good to be true", посъветва Богомил Николов.
Още от категорията
Мъж почина заради липсата на път в девинско село