В моята сфера има 3 сериозни риска, които могат да бутнат правителството - договорите за текущ ремонт и поддръжка на пътищата, инхаус договорите за АМ "Хемус", и довършването на АМ "Струма".

Това каза пред БТВ регионалният министър Гроздан Караджов.

Той и екипът му предстои да се срещнат с представители на Министерството на на околната среда и водите по повод АМ "Струма", разказа Караджов. Причината е, че в момента има опасност довършването на магистралата да бъде отложено за след 2030 г., ако държавата не довърши строителството през Кресненското дефиле до октомври, когато пък изтича срокът на Оценката за въздействие на околната среда (ОВОС).

Не сме се разбрали с превозвачите. Важно е да се води диалог и да се търси компромис, но ще внесем предложението те да плащат за второкласните пътища. Увеличение на толтаксите също ще има, но то ще е на етапи. Видно от разчетите е, че това, което те са платили през миналата година - 160 млн. лв, от догодина ще платят над 400 млн. лв., обясни той.

Много пъти сме доказвали, че това няма как да се отрази инфлационно, защото цената ще се отрази на стоките с 0,0001% от стотинката. Справедливо е тези,  които ползват пътищата, да плащат, настоя Караджов.

Транзитният трафик плаща, колкото и останалите. От юли до декември ще съберем повече, отколкото за една година. Не е нормално тирове да минават през малките села, а го правят, защото пътищата там не се заплащат. Въпрос на 2 седмици е да се сложат нови знаци по тези меса, каза Караджов.

Министърът вече е разпоредил в седем от най-рисковите участъци с ПТП да се премахнат всички аквапланинг точки, да се изследва настилката, да бъде подравнена и др. Премаркирани ще бъдат и всички магистрали и първокласни пътища, ще бъдат сменени мантинелите, както и знаците до тях.

Запитан ще даде ли България оръжие на Украйна, както поиска посланикът на Киев Виталий Москаленко, Караджов каза: Само парламентът може да отговори на този въпрос, но мисля, че ако се стигне до гласуване в Министерския съвет, отговорът ще бъде "да".