Петиция за спиране на коледната реклама на веригата „Джъмбо“ събра над 4000 подписа за пет дни от България и от други държави.

Причината е, че тя успя да разплаче стотици български семейства с внушенията, които прави. На нея в главната роля е бащата моряк Христо, който плачейки обяснява на сина си какво му е купил за Коледа, но няма да успее да си дойде. 

Дали е маркетингов трик и дали работи не е ясно, но въпросната реклама успя да създаде голяма суматоха сред майките, според които видеото създава истинска болка у техните деца. Вместо видеото да носи настроение и да зарава техните малчугани, то ги кара да плачат и да се разстройват дни преди празниците. 

"Аз съм майка на 4-годишно момче, баща му работи в чужбина и всеки път, когато пуснат тази реклама, се разплаквам, защото детето ме пита: Мамо, този чичко защо плаче? И тати ли плаче като чичкото? Сърцето ми се къса, да си правят реклама на гърба на нещастието на майки, бащи, баби, роднини и най-вече на децата." - споделя една от майките. 

"Вместо да е весела и жизнерадостна, тя е тъжна и показва реалността за много човешки съдби преди празниците. Но това ли е начинът да продаваме играчки? - пита друга. 

Трета реши да не стои със скръстени ръце, като призова за спиране на рекламата и създаде петиция. 

Ето какво написа тя: 

"Преди няколко дни посетих магазин „Джъмбо”. Обикновено там – всяка година коледният дух ни завладява и ни зарежда с добро настроение.

При последното ми посещение останах леко изненадана. Рекламата, която звучеше, изглеждаше различно от веселите песнички със запомнящ се текст. Споменаваше се тревожно името „Христо”. Не успях да схвана посланието, понеже търсех подаръци за близките ми, но по време на пазаруването, чух поне още 10 пъти това име. Честно казано – опитах се да го приема положително, въпреки разтревожената нотка в гласа, понеже имам близък човек, който носи това име.  Всичко отмина до момента, в който попаднах на тази реклама по телевизията.

Действието се развива на Бъдни вечер, в Атлантическия океан, на кораб "Свети Николай". Главният герой е Христо, поредния баща, "давещ се" в името на семейство и близки. А в съдържанието на рекламата се изтъкват на преден план играчките, които ще донесе бащата при завръщането му. Ами ако не се прибере?! 

Искам да изкажа дълбокото си възмущение и болка относно „коледната” реклама на „Джъмбо”. Защото това е всичко друго, но не и коледна!

Много хора изпращат техните баща, майка, брат, сестра, чичо, леля, на път, които ежедневно жертват здравето, нервите и живота си в името на семейството си. И за съжаление, не всички успяват да се завърнат живи.

Защото само един пътуващ човек и семейството му  знаят с какви чувства се разделят всеки път, как треперят един за друг, как посрещат разделени най-важните събития в живота – като раждане, смърт, други поводи и празници и как с нетърпение очакват отново да бъдат заедно!

Чувствам се лично засегната от посланието на клипа. Със сигурност и много други хора споделят същото мнение!  Тази реклама носи болка, огорчение и разочарование и образува тежка буца в гърлото! Смятам, че има далеч по-удачен начин да отброиш дните до Коледа!

Апелирам ЗА спирането на „коледната” реклама на Джъмбо!"

А Вие какво мислите и подписахте ли се?