Банкоматът ми "глътна" 7 банкноти по 100 лева - от онези, които в края на миналата година БНБ пусна в оборот…

Вероятно тези думи още кънтят в ушите на хилядите ни читатели, които запознахме с историята на една жена, която преди празниците за 3-ти март, понечила да внесе определена сума чрез банкомат на "УниКредит Булбанк", пловдивският й клон на ул. "Иван Вазов".

Наложило се е жената да чака близо седмица, за да и бъдат възстановени въпросните 700 лева, да не говорим, че не е срещнала съпричастност от страна на служителите. Даже напротив - една от тях се "изтървала" и казала, че с "новите столевки" е така. Но защо?

TrafficNews попита БНБ: Какъв е проблемът? А от там ни отвърнаха, че новите купюри не представляват проблем за банкоматите, стига разбира се съответните системни администратори на банката да са си свършили работата.

Още в края на миналата година от централната ни банка са спуснали до всички банки, които разполагат със свои банкомати, указания какви параметри трябва да бъдат въведени, за да няма проблем с приема на новите столевки.

От БНБ се похвалиха, че банкнотите са едни от най-добре защитените в света, но както често се случва: Хубава работа, ама българска!

Банкомат в Пловдив "краде" новите столевки! По-добре си ги дръжте в джобаСигнал от "ужилена" жена до TrafficNews: Взе ги, не ги отчете!

На настоятелните ни питания по телефон и по мейл, изпратен до "Уникредит Булбанк", Екатерина Анчева от PR отдела на компанията, ни отговори следното:

"Приемането на нови банкноти от банкоматите с депозитна функция изисква известно време за техническа настройка. Банката активно работи това да се случи възможно най-скоро.

Междувременно, ако някой от нашите клиенти е срещнал затруднение да направи вноска на банкоматите ни с депозитна функция, го уверяваме, че екипът на банката оказва адекватно и навременно съдействие и остава на разположение за възстановяване сумите на евентуално задържани банкноти приоритетно и в максимално кратки срокове.

До седмица на всички банкомати с депозитна функция на банката ще се появи клип, който да даде на клиентите полезна информация в настоящата ситуация".

У нас обаче остава едно недоумение: Защо вече трети месец едни хора, в едни банки, не са свършили една работа и колко време още ще е нужно, за да бъдат въведени техническите спецификации за банкнотите?

Колко време е необходимо, за да излиза и надпис на машините, като например: Уважаеми, клиенти, ако възнамерявате да извършвате плащания с новите банкноти от 100 лева, имайте предвид, че с тях могат да възникнат проблеми. За въпроси: Потърсете нашите банкови служители!

Иначе случаят с нашата читателка няма да остане единствен и в нашите уши ще продължават да кънтят думите й: "В подобна ситуация човек се чувства ограбен, защото тези служители са знаели предварително, че ще бъдеш ограбен, но не са направили нищо, за да го предотвратят. От банките, на които не им пука за теб, за времето ти, за нервите ти… От служителите в тези банки, за които имаш усещането, че най-важната задача в живота им е да те накарат да се почувстваш унизен".