Производителят на "Одрински кори" под бранда "Голдис" е санкционирана заради заблуждаваща реклама. 

„Голдис фуудс енд дринкс“ ООД е пловдивска фирма за тестени продукти на братята Васко и Ангел Стоименови. Производството е в Южната промишлена зона на Пловдив. 

През 2023 година по телевизионни и дигитални медийни канали, както и в социалните мрежи започва масирана реклама на "Одрински кори". В рекламните клипове се разказва, че за приготвянето на корите за най-добрата баница се използва "най-доброто брашно, изворна вода, както и че са изпечени на сач на дъбови клонки". Потребител на продукта обаче забелязал, че на опаковката е описано, че при производството са използвани масово разпространеното бяло брашно, питейна вода, като на етикета не е отбелязано изпичане с дъбови клонки, което според него би повлияло на вкусовите качества на продукта.

По повод рекламата Комисията за защита на конкуренцията започва производство за нелоялна конкуренция. В хода на проверката производителят на кори не представя надлежни доказателства за истинността на тези послания.

Още повече, че проучването на КЗК установява, че за приготвянето на "Одрински кори" са използвани бяло брашно тип 500, питейна вода, а изпичането се извършва в промишлени условия на газова горелка.

Дори от самата фирма признават, че конкретно използваните рекламни послания са препратки към българския фолклор, като допълват, че описаните съставки и технологичен процес в рекламата е невъзможно да бъдат съблюдавани при промишлено производство на кори за баница и това е добре известно на средно информирания потребител.

 

"Неверните послания са от естество да повлияят върху икономическото поведение на потребителите, до които достигат, т.е. да ги мотивират към закупуване на продукта, и по този начин да засегнат по нелоялен начин интересите на конкурентите, предлагащи подобни продукти", обясняват експертите от комисията, разгледала казуса. 

Заради нарушението КЗК е наложил имуществена санкция в размер на 62 220 лв.– 2%  от общия оборот на дружеството за 2021 г.