Над 560 фирми от 25 държави отвориха щандовете си с напитки, храни, техника и технологични иновации в Международния панаир в Пловдив. Днес стартира мегафорумът, който обединява производители и дистрибутори от над 170 сектора в специалните изложби "Агра", "Винария", "Фудтех" и "Вкусовете на италия". 

Най-голямото икономическо събитие на Балканите - така определи форумът в Пловдивския панаир главният директор Иван Соколов. 

"Това е единственото по рода си събитие. То показва развитието на няколко стратегически отрасъла на икономиката, свързани помежду си какво в производствен, така и в маркетингов аспект. Седмото издание е най-мащабното до сега след 2 години пауза заради пандемията. Изложението демонстрира как високите технологии допринасят за нови концепции и посоки в осигуряването на храна от полето до трапезата. Посетителите ще видят как компании от цял свят презентират иновации от последно поколение, които отговарят на нагласите на модерния човек за завръщане към автентичните здравословни продукти", посочи още той. 

Безспорно най-голям интерес у посетителите предизвика Градът на виното и Градът на деликатесите, които си партнират във вкусовото пътешествие в 11 палата. 

Популярният изпълнител Венци Венц запленяваше минувачи с кълбета от дим, представяйки нов бранд американски вейпове с 1500 дръпки и екзотични вкусове на ягоди, манго, ананас, диня и дори лимонада. 

От съседен щанд пък почти не се виждаха апетитни мезета, които бяха под солидната обсада на дегустатори. Традиционни изкушения като еленски бут, осолена сладина с чесън и сминдух, вълчовски суджук и дори цял бут примамваха чревоугодници. 

Производител на малиново вино от Сопот пък омая дамите сред посетителките, оказа се обаче, че продуктът бил доста популярен и сред господата. 

"Войната все още не ни се отразява, но ковидът със сигурност не ни се отрази добре. От 2019 сме на пазара, тъкмо бяхме тръгнали и дойде коронавирусът. Доволни сме, тъй като произвеждаме малки количества. Вече търгуваме на територията на страната и имаме износ за Япония. В началото бяхме малко скептични как ще се приеме малиновото вино на пазара ни. Беше ясно, че ще има интерес от страна на дамите, но се оказа, че си печели сериозни поддръжници сред мъжката аудитория", сподели пред репортер на TrafficNews предприемачът Десислава Гунчева. 

За мезе друг производител представяше мариновано козе сирене с подправки. На специален биощанд клиенти се редяха за домашен оцет и био масла от лешник, орех, коноп. 

Безспорно един от най-интересните щандове беше на управителя на музеят на водките в Каварна. В музеят има 1035 вида водка, сред които дори. Беше донесъл и няколко вида водка за продажба, както и вино. 

"Тук, на щанда, има водки два пъти по-хубави от "Белуга". Принципно като музей работим с 550 вида производители на водка, сред които Полша, Украйна, Молдова, Беларус, Русия, Казахстан, Узбекистан - общо 65 държави. Над 70% от бутилките ни са пълни, но например има водка на Наполеон Бонапарт от 1860 година, която както разбирате няма как да бъде пълна. Подарихме на министъра на Узбекистан водка "Хан Тимур" с 24-каратова златна капачка с цена от над за бутилка 300 долара. Разбира се такива водки стоят в музея. Има водки с кристали свраровски, от рубини", разказва директорът на музея Игор Раскевич. 

На въпрос какво мисли за конфликта между Русия и Украйна и военните действия, той отговаря:

"Ние сме музей, ние показваме какво беше. А какво ще стане само Господ Бог знае. И ние трябва да съхраняваме толерантност и неутралитет. Не сме политици, а историци. В нашия музей има два рафта с 69 украински водки, има 400 вида руски водки, 50 вида водка от Казахстан. Всички стоят на отделно по държави".

И подгрели на тема водка, най-розовият щанд изненада посетителите с първия по рода си продукт - водка от розова вода. 

"Пред вас стои първата водка в света, произведена със 100% натурална розова вода, тройно дестилирана и е филтрирана с активен въглен. Това е доказано най-добрата технология за пречистване и омекотяване на водката, за да е чист и мек вкусът ѝ. Розите са от най-голямата розова долина в света, разположена в сърцето на България. Продуктът ни е на пазара едва от няколко месеца и се произвежда в Пловдив. Първият ни износ е за Англия, Холандия и преговаряме с Индия и Узбекистан", споделя собственикът на компанията Калофер Заков.  

По думите му войната ще се отрази само положително върху дейността им, тъй като половината свят е отрязал руската водка. 

"Те така или иначе не са ни конкуренция, защото сме най-големият производител на розови продукти", допълва още той.