През последната седмица TrafficNews.bg информира своите читатели за некоректен туристически агент, чийто офис на опериране се намира в Пловдив. Става дума за "Теско Груп" ЕООД и за конкретния казус на две семейства и трите им деца, които заплатиха пълната сума за туристически пакет в Турция на дружеството, но не заминаха за почивката си, тъй като резервацията им бе анулирана. 

Отделно, семействата разбират за провалянето на своята почивка няколко дни преди датата на отпътуване и то след редица несполуки. В седмицата преди заминаването семействата се опитват да се свържат с турагента, с когото са подписали договор за пътуване и настаняване и на когото са заплатили екскурзията, но опитите са обречени на провал, тъй като всички телефони на "Теско Груп" са изключени или се включва гласова поща.

След като удрят на камък, семействата се свързва с "Емералд Травел България" ООД, които са туроператорът, предоставящ пакетите на "Теско Груп". В опита си да разберат сборния пункт за заминаване и часа, хората разбират, че няма да пътуват, тъй като резервацията им е анулирана. Повече детайли за абсурдната ситуация, в която са поставени семействата, четете тук!

Екипът на TrafficNews.bg проучи детайлно обстоятелствата, които нейни пострадали читатели изпратиха и потърси гледната точка на "Теско Груп" и на "Емералд Травел България". Досущ както и опарените семейства, медията ни не успя да осъществи контакт с управителя или други лице, представляващо търговеца на туристически услуги "Теско Груп". От друга страна, контактът с "Емералд" бе мигновен.

Вече публикувахме официалното становище на "Емералд Травел България" по казуса. Твърденията им са, че "Теско Груп" ООД не е изплащал регулярно сумите за екскурзиите към тях, съответно е задлъжнял, а туроператорът не може да завери екскурзия без да е преведена пълната сума по туристическия пакет. Такъв бил случаят и с двете семейства, тъй като парите, платени от тях на "Теско", никога не достигнали до "Емералд". Поради натрупали се задължения "Емералд" смята да търси правата си спрямо "Теско" в съда. Цялото становище на туроператора можете да прочетете тук!

Дни по-късно управителят на "Теско Груп" Васил Атанасов реши да се възползва от правото си на отговор по казуса. Ние го публикуваме без редакторска намеса, но предварително сме длъжни да внесем уточнение по две опорни точки, използвани в позицията. Подчертаваме, че репортер на TrafficNews.bg неколкократно и упорито търсеше въпросното лице за отговор. Телефонът му бе изключен, както и всички други публични координати.

Второ, "истината" никога не е посредата, г-н Атанасов. Тя е на страната на хората, които платиха и не заминаха. Тя е на страната на техните платежни документи и на тяхната провалена отпуска. И драматизмът е заключен във факта, че вместо извинения и компенсация, вие започвате своето писмо с опит за упрек към нас като професионалисти. И то при все вашето сериозно провинение, което впрочем никъде не е определено като "ощетяване и ограбване", както вие твърдите, но пък ни се струват уместни епитети за случая. Цитирайки нещо в официална позиция ви приканваме да го правите акуратно и надлежно. Точното заглавие е: "Пловдивски турагент завлече семейства с крупна сума! Прибра парите и си изключи телефона" и то се прдържа стриктно към фактите.

И последно, желаем да ви обърнем внимание върху нещо, което сякаш ви обягва. Без оглед кой от вашите служители носи вина за провалената почивка на семейството и тяхното обосновано чувство за измама, длъжни сме да ви припомним, че отговорността за действията на персонала, които пряко касят дейността на фирмата, носи собственика на дружеството.

Ето и официалната позиция на управителя на ''ТЕСКО ГРУП'' Васил Атанасов:

Уважаема редакция на Трафик Нюз,

След публикациите Ви по адрес на Туристическа Агенция ''ТЕСКО ГРУП'' и казуса с трите семейства и провалената им почивка, аз като Управител и собственик на агенцията съм длъжен да взема отношение и да изкажа своя гледна точка по случая като по този начин се надявам да внеса повече яснота.

Надявам се писмото ми ще бъде публикувано без съкращения и на уважаемите читатели ще бъде представена и гледната точка на Теско Груп в мое лице.

Похвална е бързата Ви реакция в стремежа си да бъдете актуални и първи , веднага да публикувате дадена новина,защото по този начин ще имате най-голяма посещаемост и гледаемост ,но редно е ако претендирате наистина да бъдете обективна медия, която отразява вярно новините, да дадете възможност и на другата страна да представи своята позиция, в случая Агенция Теско Груп и в крайна сметка ако случая се погледне от друг ъгъл може би нещата ще придобият друг обрат. Ясно е ,че всяка от потърпевшите страни в стремежа си да изглежда убедителна вкарва несъзнателно доста драматизъм при описването на случая,но както е казано в една стара поговорка ''истината е някъде по средата''. И така потърпевшите изложиха своята гледна точка чрез Вас, нека сега и аз да го направя и в последствие да оставим на уважаемия читател или слушател сам да прецени къде е истината.

Като за начало нека започнем с малко предистория . Туристическа Агенция ''ТЕСКО ГРУП'' е основана през 2014 г. и до сега работи в защита на интересите на клиентите си .Ние сме изпращали не един и двама клиенти до екзотични дестинации, организирали сме почивки на цели семейства и пенсионерски клубове по нашето Черноморие или в Гърция, имаме и руско участие,работим директно с голяма руска туристическа компания  и по цяло лято изпращаме и посрещаме руснаци на морето ,успяли сме да опазим името си чисто,а клиентите ползвали нашите услуги - доволни и в един момент излиза Вашата публикация с гръмкото заглавие ''ограби и ощети' ...Нали сами разбирате колко сериозни са обвиненията от този род и то отправени публично  към нас ,а предполагам и сами знаете колко мнително е станало нашето общество напоследък,предвид колко измамни агенции - фантоми има на пазара и колко малко им трябва на всички ,когато някой посочи и каже ''този'' и останалите да се нахвърлят срещу него заклеймявайки го ,опитвайки се да го стъпчат и оплюят поредния, дръзнал да прави бизнес в България в тези трудни времена, дръзнал да открие работни места и да се труди почтено и да плаща данъци на Държавата....

Относно туроператор Емералд, ние имаме известни проблеми с комуникацията напоследък с тях . Както са обяснили надълго и на широко за анулираната резервация на конкретните семейства като са ни посочили ,че сме главните виновници за това, нека бъдат така добри да обяснят и защо при платени на 100% резервации към тях, получаваме e-mail  с ултиматум , че ще ни ги анулират всичките или ,че клиентите ни  няма да получат информация докато не бъдат платени всички други резервации към тях и т.н..  Всяка резервация си е отделна за себе си и към всяка има съответния договор . Не може при положение ,че една резервация е платена на 100%,защото е с по-ранна дата, а друга падежът е след месец и затова към момента е заплатена на 30% ти да лишаваш и изнудваш хората по резервацията със 100% плащане,че няма да им съобщиш подробностите за заминаването и по този начин те да не отидат никъде.

Знаете ли ,че '' благодарение '' -(слагам го в кавички) , на Емералд,които ни спряха достъпа до резервационната система , като съответно решиха да анулират наши резервации, които са платени на 100 % към тях или до последно не даваха информация на хората за дата и час на тръгване , се наложи да местим готови и предплатени при тях резервации при други колеги туроператори. Нещо повече - трябва да Ви кажа ,че успяхме да прехвърлим абсолютно всички резервации за наша сметка , независимо ,че бяха капарирани при Емералд към други туроператори и хората бяха настанени в други хотели, където ние естествено се наложи да ги платим отново. Не желая да изпадам в излишна полемика и да обсъждам с Вас отношенията ни с Емералд. Всеки може да има претенции, да изисква и съответно да си търси правата по съдебен път в съда , а последния е административния орган,който решава чие е правото . Толкова по казуса с Емералд,но нека се върнем на основното ,поради което Ви пиша това писмо, а именно - провалената екскурзия на трите семейства .

Да,действително клиентката  Ивалина Маркова и СИЕ  преведоха в указаните срокове пълната сума към нас и ние преведохме част от тях както е по договор към Емералд . В последствие когато професионалните отношенията с Емералд излязоха извън рамките на добрия тон и ние естествено започнахме да преместваме резервации към други туроператори и хотели, резервацията на Ивалина Маркова също беше планувана за преместване . Тя трябваше да бъде преместена от служителката в ''ТЕСКО ГРУП'' Диляна Ганева ,която в момента работи като ''служител информационно обслужване в Агенцията. На мен ми предстоеше заминаване в Египет , Диляна Ганева беше инструктирана в мое отсъствие как да подходи към клиентите и какво да направи . Понеже предстояха почивни дни , до някъде бях спокоен, че няма да е трудно тя сама да се справи с поставените задачи . Аз естествено заминах в Египет и в понеделник вечерта, първия работен ден след празниците 25.09.2017г. ми бе съобщено чрез смс от служителката Диляна Ганева, че същата е в болничен.

Инфарктната ситуация няма да я коментирам ,аз в Египет, госпожица Ганева в болничен, офиса затворен и няма кой да го отвори ,а клиентите звънят на фирмените телефони. Аз естествено веднага се свързах с клиентката Ивалина Маркова  и  им  обясних ,че трябва да говорят с Емералд относно тяхната резервация. Тук отчитам грешката в нашата агенция и по-специално в служителката Диляна Ганева, която реши,че щом е в болничен ,не я интересува какво се случва с предплатените резервации и клиентите ,на които им предстоеше заминаване на почивка и не направи никакъв опит да влезе в контакт с туристите. Нещо повече - дори не осигури човек,който поне да вдига телефоните в офиса или най-малкото поне да пренасочи всичките разговори към нейния -служебния телефон,който тя има и трябва да е винаги с нея. .Оттук естествено се стигна и със ситуацията с изключените телефони ,затворения офис в продължение на три работни дни , изнервените клиенти, анулираните резервации.. Да, анулирани ,защото докато госпожица Ганева беше в болничен и не си вдигаше телефона други изнервени клиенти също анулираха и други резервации ...

 Естествено,че на служителката Диляна Ганева ще и бъде наложено административно наказание , както и ще и бъде потърсена служебна отговорност за пропуснати финансови ползи ,но това едва ли има значение за клиентите и по-специално за госпожа Ивалина Маркова и Сие  ,чиято почивка в Турция се провали. 
 И тъй като писмото се получи доста дълго, в заключение искам да уверя екипа Ви и всички читатели и слушатели на Вашата медия,че ще бъде направено всичко необходимо и пострадалите туристи в лицето на Ивалина Маркова ще бъдат обезщетени ,съответно сумата им за несъстоялото се пътуване ще бъде възстановена изцяло и за сметка на Туристическа Агенция ''ТЕСКО ГРУП''.


***

Пострадалата Ивелина Маркова се свърза с репортер на TrafficNews.bg днес, за да сподели, че след натиск от нейна страна Васил Атанасов е дал дума на потърпевшата да върне парите за несъстоялата се екскурзия, възлизащи на 2774 лева, до края на месец октомври. Кога и дали това ще се случи, очаквайте да ви информираме незабавно!