Пловдив има мрежа от над 50 км велоалеи, като над 40 км бяха изградени през Транспортния проект. Това е може би и единственото работещо нещо от въпросния проект, след като вече 5-та година Община Пловдив се мъчи да подкара ел системата с градския транспорт и да пусне интелекта на умните светофари. Велоалеите обаче бяха успешна част от проекта, а те се използват все повече от пловдивчани. По всички ремонти на булеварди и улици вече се изграждат велоалеи, но някои издържат повече от други.

Такава е ситуацията с трасето по „Проф. Цветан Лазаров”. Новата пътна връзка между „Тракия” и „Централен” облекчи значително движението, като пътят бе пуснат в последните дни на 2016 година. Три години и половина по-късно обаче велоалеята по улицата е в покъртително състояние. Трасето, което минава покрай Лаута е цялото в пукнатини, неравности и пропадания.

На места те са толкова големи, че ако премине колоездач с висока скорост, то рискува да свърши в ортопедията на някоя болница.  Пукнатини има и по пешеходната зона, а за щастие все още по пътя няма проблем.

Въпреки това се повдига въпрос за качеството на строителството в зоната за колоездачи и пешеходци. Улицата бе построена от консорциум, в който влизат две от големите строителни фирми „Драгиев и Ко” и „Сиенит строителна група”. Парите пък, които усвоиха бяха почти 3 млн. лева.