Продължава филишг схемата от името на „Български пощи“. Злоупотребата се извършва с цел събиране на лични чувствителни данни и банкова информация.
„Български пощи: Поради проблеми с адpeса пратката ви е върната в диспечерския център. Актуализирайте адреса си за повторно изпращане! (линк) Отворете и активирайте отново връзката. Български пощи Ви пожелават щастлив живот.“, гласи съобщение, изпратено от мобилен номер 0887 423 048.
И още: „2/2 опит за доставка. Потвърдете данните си или вашият артикул ще бъде върнат“, отново подписано от името на БГ Пощи, но изпратено от частен мобилен номер 0886 872 362.
Двете съобщения препращат към линк, в който да попълните данните на картата си за онлайн заплатите такса обслужване. При въвеждането им е възможно да станете жертва на измама и източване на средства от сметката.
От „Български пощи“ предупредиха за измамата и уведомиха, че до тях постъпват десетки сигнали от потребители. Най-често те получават информация, че имат пратка, като понякога се посочва произволен номер, и трябва да заплатят определена сума за нейното получаване, освобождаване от митница, коригиране на адрес, пренасочване на пратка поради отсъстващ получател. За извършване на услугата е необходимо да предоставят лични данни от банкова карта и други.
От „Български пощи“ ЕАД напомнят, че дружеството не събира онлайн такси, нито изисква лични данни или данни от банкови карти, а документ за самоличност се предоставя само на място в офисите им.