Невиждан интерес към българското Черноморие изненада местния хотелиерски и ресторантьорски бранш. След средата на юли пясъчните ивици се напълниха с хора, за ресторанти се налага да чакаш ред, а телефоните на рецепция прегряват от позвънявания.
„Такова нещо не помня от 2008 година насам. Телефонът за резервации звъни по 40-50 пъти на ден, туристите заявяват огромен интерес към нашето море. Хората ни споделят, че този сезон е трудно да намират свободни стаи, почти всичко е заето“, разказва пред TrafficNews Калина, собственик на малък семеен хотел, който посреща гости повече от 20 години.
Местните обаче имат обяснение на този „феномен“:
„Това сериозно търсене за края на юли и август отдаваме на предупрежденията, че през септември отново може да ни затворят. Няма как да не споменем и усложнената обстановка с пътуванията извън страната – става все по-трудно на българите да планират почивка в Гърция, която беше наш основен конкурент“, разказва още хотелиерът.
Разбира се, ангажираните в бранша споделят с голяма благодарност и радост, че за българина „нашенското“ отново е на мода. В интерес на дотук казаното, през последните седмици в социалните мрежи се появиха много снимки на пълнените свободни зони по плажовете, които носят духа на "старите ленти" от 90-те. Заети на пълен капацитет са и чадъри и шезлонги, а капанчета и барове по плажа работят с пълна сила.
Проверка на TrafficNews показва още, че не само интересът, но и цените на някои места са претърпели леко завишение. По всяка вероятност едното е следствие на другото.
Още в началото на юли месец справка на медията ни във водещи платформи за резервация показа, че 70% от свободните места по Черноморието бяха заети, а по цените на легло личеше, че смелостта на бранша лека-полека се е завърнала. Към днешна дата обаче да попаднете на оферта без усилено търсене изглежда задача, която изисква упоритост.
На фона на това пък забелязваме как горещият Пловдив се изпразва – улиците опустяват, а заведенията вече забелязват липсата на хора в града:
„Това не сме го виждали отдавна, да имам толкова малко клиенти по време на Олимпийски игри – странно е!“. Това коментират пред TrafficNews служители в пловдивско заведение, които излъчва спорт на голям екран.
По повод началото на август - месецът, който ухае на море, ще направим и виртуална разходка из няколко кътчета на Черноморието, но този път усамотени. Просто защото е красиво:
Благодарим на Карина за страхотните кадри.
Още от категорията
Нова година у нас или в чужбина: Къде излиза по-евтино?