50-годишният автопилот Георги Георгиев-Гецата, който загина на финала на планинското рали в Благоевград в събота, е карал с
любимия си номер 35. Това разкри в социалните мрежи неговият приятел и колега от столичния автоклуб "АСК Грийн Фокс Моторспорт" Косю Йорданов.

Той пусна чат с Георгиев, от който става ясно, че пилотът отдавна не се е състезавал и гори от нетърпение да се яви на старта на
ралито.

"Косе, не знам как е станало, но любимото ми число е 35 и точно то ми се е паднало, дано ми е на късмет", написал Георгиев. Мъжът загина на място, около 16,30 ч, по време на официалните тренировки в събота на Планинско изкачване "Благоевград 2021".
Трагедията се разигра около 16,30 ч, на метри след финала в началото на с. Делвино. Автомобилът "Субару" се е завъртял надясно и се ударил в бетонна стена странично откъм мястото на шофьора.

Веднага на място е бил медицинският екип, пожарникари, както иэнеговият приятел Косю Йорданов, който се опитвал да помогне. Пилотът обаче е загинал на място. Причината вероятно са блокирали спирачки на състезателното "Субару". Възможно е обаче и на Георгиевда му е прилошало на финала и това да е причина за катастрофата. Днес всички организатори бяха на разпит в полицията.

Автомобилни състезатели коментираха, че от 6 г. са казвали на организаторите да преместят финала с 30-50 метра назад, съобщава 24 часа. И на брифинга в деня на състезанието отново този проблем бил поставен, но трасето, което е 3880 метра, не е било скъсено. "Мястото на трагедията е част от състезателното трасе. Дори след финиша трябва да има място за спиране. Питам защо не е обезопасено най-малко с три реда гуми, бали слама? Нямаше да се стигне до там", коментират пилотите, които определят починалия си колега като изключително позитивен и усмихнат човек.

Те ще подемат кампания за събиране на средства за детето му. "Не мога да проумея и да осъзная, защо и как се случи трагедия, която можеше да бъде избегната!", е написал Косю Йорданов.

"Сигурността и всичко това, за което пилотите се молят да бъде направено, за да оцелеят, не бива да бъде пренебрегвано. От това зависят животите им, тези на зрителите и всички официални лица по състезанията. Моля се, всички автомобилни състезания в България да бъдат подготвяни и организирани в съответствие с изискванията за безопасност на ФИА, за да се радваме на автомобилния спорт, а да не скърбим за близки приятели", пише Румен Дунев. Припомня, че от години състезателите алармират за неравност на финала и молят за скъсяване дължината на трасето.

Последният смъртен случай в автомобилно състезание у нас беше през 2015г., когато по време на Рали "Твърдица" живота си загуби пилота Тодор Славов от Варна.