50-годишният автопилот Георги Георгиев-Гецата, който загина на финала на планинското рали в Благоевград в събота, е карал с
любимия си номер 35. Това разкри в социалните мрежи неговият приятел и колега от столичния автоклуб "АСК Грийн Фокс Моторспорт" Косю Йорданов.
Той пусна чат с Георгиев, от който става ясно, че пилотът отдавна не се е състезавал и гори от нетърпение да се яви на старта на
ралито.
"Косе, не знам как е станало, но любимото ми число е 35 и точно то ми се е паднало, дано ми е на късмет", написал Георгиев. Мъжът загина на място, около 16,30 ч, по време на официалните тренировки в събота на Планинско изкачване "Благоевград 2021".
Трагедията се разигра около 16,30 ч, на метри след финала в началото на с. Делвино. Автомобилът "Субару" се е завъртял надясно и се ударил в бетонна стена странично откъм мястото на шофьора.
Веднага на място е бил медицинският екип, пожарникари, както иэнеговият приятел Косю Йорданов, който се опитвал да помогне. Пилотът обаче е загинал на място. Причината вероятно са блокирали спирачки на състезателното "Субару". Възможно е обаче и на Георгиевда му е прилошало на финала и това да е причина за катастрофата. Днес всички организатори бяха на разпит в полицията.
Автомобилни състезатели коментираха, че от 6 г. са казвали на организаторите да преместят финала с 30-50 метра назад, съобщава 24 часа. И на брифинга в деня на състезанието отново този проблем бил поставен, но трасето, което е 3880 метра, не е било скъсено. "Мястото на трагедията е част от състезателното трасе. Дори след финиша трябва да има място за спиране. Питам защо не е обезопасено най-малко с три реда гуми, бали слама? Нямаше да се стигне до там", коментират пилотите, които определят починалия си колега като изключително позитивен и усмихнат човек.
Те ще подемат кампания за събиране на средства за детето му. "Не мога да проумея и да осъзная, защо и как се случи трагедия, която можеше да бъде избегната!", е написал Косю Йорданов.
"Сигурността и всичко това, за което пилотите се молят да бъде направено, за да оцелеят, не бива да бъде пренебрегвано. От това зависят животите им, тези на зрителите и всички официални лица по състезанията. Моля се, всички автомобилни състезания в България да бъдат подготвяни и организирани в съответствие с изискванията за безопасност на ФИА, за да се радваме на автомобилния спорт, а да не скърбим за близки приятели", пише Румен Дунев. Припомня, че от години състезателите алармират за неравност на финала и молят за скъсяване дължината на трасето.
Последният смъртен случай в автомобилно състезание у нас беше през 2015г., когато по време на Рали "Твърдица" живота си загуби пилота Тодор Славов от Варна.
Още от категорията
Няма да спират движението на автомобили под Бетонния мост по време на реконструкцията