Десетки известни личности от пловдивската бохема "анатемосаха" новото лого на Пловдив за Европейска столица на културата през 2019. Представена само преди дни, новата визуална идентичност заменя типографията Plovdiv Together, която бе създадена на пожар по време на процедурата за кандидатстване през 2013 година.
Графичният облик на Пловдив само за часове се превърна в една от най-обсъжданите и конфликтни теми сред арт средите. В полемиките се намесиха доказани професионалисти като Костадин Отонов, който нарече визията "постна пица", Емил Меразчиев, Илияна Манукова, Гаро Узунян, Станимир Видев, Николай Попов, Петър Салчев и още редица експерти и естети.
Фотографът Стоян Стоянов буквално избухна срещу новото лого и обяви алтернативен нов конкурс за избор, в който представи осем визии, изградени на база приетото от Фондация "Пловдив 2019".
"За пореден път, беше подминато мнението на гражданите на Пловдив. Отново без конкурс, без гласност, без допитване, беше натресено - в случая изборът на логото за представителството на Пловдив като столица на културата, 2019. Градът на творците, на художниците ще се представя със сноп макарони. Така ще се случи с проекта за централния площад, за мост на Марица, за Голямата Базилика, така беше за Зоопарка, за Пеещите фонтани, за спирките, за кръговото на Водната палата...
Без конкурс, скришно, потайно... В случая дизайнерите са приели правилото, че колкото картинката е по-проста, тя е по-съвършена. От простотата към съвършенството. В случая това правило просто не работи. Ето някои предложения за усъвършенстване на идеята. Ако и Вие имате нещо в предвид, „Пловдив 2019” ще ви чуе, може би", написа Стоянов във фейсбук страницата си.
Представяме и визиите, които Стоянов показа и в които бе разпознат сатиричния порив, но някои даже отбелязаха с чувство за хумор, че им се нравят повече от оригинала.
Докато избирате или отхвърляте предложенията на алтернативния конкурс, нека да припомним, че настоящото лого бе избрано без конкурс, въпреки че такъв бе проведен през 2013. Тогава никое от близо 100-те предложения не беше одобрено, затова художникът Христо Гочев сътвори познатия на пловдивчани цветен надпис под наслов "Заедно".
Въпреки това, Емил Меразчиев, който по това време /2013/ е директор на фондация "Пловдив 2019", публикува във фейсбук снимка с едно от предложенията, които са били отхвърлени и което трудно може да бъде наречено различно. Предлагаме ви и коментари на някои от гореизброените художници, дизайнери и артисти.
Очаквайте подробности за цялата процедура по избор на новото лого - ще ги намерите в сайтовете на TrafficNews.bg и PlovdivTime.bg
TrafficNews.bg е платформа, в която пловдивчани свободно могат да изразяват своята позиция по различни теми. Надяваме се да го направят и по темата за емблемата на Пловдив. Очакваме мненията както на експерти , така и на пловдивчани, които са готови да мотивират позицията си.