„Електрическият“ сегмент на пазара в Европа е неголям, но за февруари той е пораснал с цели 92%. Предполага се, че този рязък ръст се дължи на седана Tesla Model 3, чиито официални продажби стартираха на Стария континент.
Tesla Model 3 официално се появи в Европа едва през януари, затова първият пълен месец, в който колата присъства на пазара е февруари. И резултатите от този месец, агенцията Jato Dynamics, вече определи като „шокиращи“ и „поразителни“, а стартът на продажбите „необичаен“.
През първия пълен месец на присъствие в Европа Tesla Model 3 неочаквано стана най-популярния електромобил в Европа, оставяйки зад себе си къде по-известните и разпространени на Стария континент Nissan Leaf и Renault Zoe. И това се случи въпреки доста по-високата цената на седана. Общото количество на продадени „електрички“ в Европа е 19 674 екземпляра.
Освен това агенцията отбелязва и друг доста интересен факт от февруари: Tesla Model 3 стана и най-популярния седан в премиум сегмента, изпреварвайки представителите на „Голямата немска тройка“ – Mercedes – Benz C-Class, Audi A4 и BMW 3. Отбелязва се също, че на фона на общото падение на пазара от 7%, търсенето на седани се е покачило със 7%.
Превод и редакция: Trafficnews.bg