Операторите на Ан-148 не се оплакват често от проблеми със системата за определяне на скоростта, пише "Комерсант" във връзка с катастрофата на такъв пътнически самолет на Саратовските авиолинии в неделя край Москва. Проблемът обаче не е уникален - седмица преди трагедията са регистрирани седем случая с "разминаващи се показания за скоростта" на "Суперджет-100", извършвали полети за компания "Аерофлот", но без фатални последици, добавя вестникът.
 
Причина за катастрофата на Ан-148, убила 71 души, може да са станали неверни данни за въздушната скорост на полета поради обледеняване на датчиците, съобщиха вчера руските експерти от Междудържавния авиационен комитет (МАК) след предварителен анализ на информацията от бордовия самописец за параметрите на полета.
 
Говорителката на федералното следствие Светлана Петренко заяви, че ведомството ще провери и други версии освен тази на МАК. При въздушни катастрофи обаче следователите обикновено приемат окончателните изводи на техническата комисия, а в случая става дума за вина на пилотите, пише изданието.
 
Датчикът за скорост на самолета вече бе сочен сред причините за катастрофата с Ан-148 през март 2011 г., когато край Белгород в европейска Русия загинаха 6 души, включително пилотите от Мианма - потенциален купувач на машината, отбелязва "Московский комсомолец".
 
Проблеми заради разлика в данните за скоростта е имало винаги, включително на стари самолети като Ан-24, Ту-134, Як-40, коментира Владимир Салников, летец с 45-годишен стаж.

Неговият колега Андрей Литвинов, капитан на Еърбъс А-320, заяви пред "Новая газета", че смята за несериозна версията, според която катастрофиралият самолет не е бил обработен срещу обледеняване. Източници на изданието "Сноб", запознати с разследването, предлагат още един вариант - че двигателят на машината не е бил загрят преди излитането.
 
Следователите не разглеждат като основна версията за терористичен акт, но авиационните експерти не се отказват от нея, добавя "Новая газета".