Собствениците на търговските права на Формула 1 Либърти Медия обявиха официално, че са закупили испанската компания Дорна, която на свой ред притежава търговските права на MotoGP. Така Либърти Медия практически вече притежава търговските права за двата най-големи шампионата в света на моторните спортове, съответно на две и на четири колела.

Самата сделка е на стойност 3.5 милиарда евро и след нея Либърт Медия ще притежава 86% от акциите на Дорна. Останалите 14% ще си остана притежание на настоящите собственици. Освен това Кармело Еспелета, който е начело на Дорна от 1994 година насам, ще запази позицията си на главен изпълнителен директор.

„Радваме се, че разширяваме нашето спортно портфолио със закупуването на MotoGP. MotoGP е глобален шампиона с лоялна и ентусиазирана фенска база, завлaдяващи състезания и страхотни възможности за генериране на печалби“, заяви президентът и главен изпълнителен директор на Либърти Медия Грег Мафей.

„Кармело и неговият екипа са създали страхотен спортен спектакъл, който ние ще можем да закараме до по-голяма глобална аудитория. Бизнесът има страхотна възвръщаемост и ние смятаме да направи спорта по-голяма за феновете, отбори, комерсиалните партньори и всички инвеститори в MotoGP“, добави Мафей.

Все още не е ясно какви точно са плановете на Либърт Медия за MotoGP, но през последните месеци неколкократно се появи информация, че се обмисля общ състезателен уикенд за Формула 1 и MotoGP. В момента двата шампионата споделят общо пет трасета – „Каталуния“, „Ред Бул Ринг“, „Силвърстоун“, „Пистата на Америките“ в Остин и „Лусайл“ в Катар. Напълно е възможно тази бройка да нарасне, след като двата шампионата вече реално имат един собственик.

Сделката по придобоването на Дорна от страна на Либърти Медия се очаква да бъде финализирана до края на годината.