„Поради големия обществен интерес, който предизвиква случващото се с благодетеля на нашия клуб, г-н Антон Зингаревич, ръководството на ПФК "Ботев“ взе решение за провеждането на извънредна пресконференция, на която представители на авторитетни медии с национален обхват ще могат да зададат своите въпроси към собственика на Ботев (Пловдив) чрез специално осигурена за целта видео връзка. Пресконференцията ще се проведе в президентския скайбокс на стадион "Христо Ботев“ в петък (31.01) от 16.30 часа”.
Това съобщение бе качено във Фесйбук страницата на Ботев Пловдив във връзка с дълго чаканата пресконференция на клуба след доклада на ДАНС в Народното събрание преди седмица. Ръководството на „канарчетата” обаче реши да сложи странно условие за участниците в брифинга, на който Антон Зинагревич трябва да отговаря на въпросите, свързани със забраната му да посещава България.
Определението „авторитетни медии с национален обхват” буди не само недоумение, но също така поставя въпроса и кои медии отговарят на това изискване.
На първо място „медии с национален обхват” звучи меко казано странно. В технологичната ера, когато всяка една информация е на един клик разстояние, да се определя „национален обхват” звучи не само аналогово, а направо смешно. Всеки един дигитален информационен сайт има не само национален, но и глобален характер – той може да се отвори от Пловдив, София, Москва, Пекин, Вашингтон и всички точки по света.
Дори въпросният брифинг се прави с жива връзка между България и Турция, където се намира президентът на клуба. Още повече, че един от основните принципи на клуба е „дигитализация”, а те толкова шумно прокламират биткойн – платежно средство, което не познава местен, национален или континентален обхват. Всъщност именно криптовалутите и възможни измами с тях присъстват в доклада на ДАНС за забраната на Зингаревич.
На второ място „авторитетни” също е доста странно определение. Кой измерва авторитета на една медия? Президентът на Ботев? Изпълнителният директор на клуба, или някой друг служител, който прави лична класация кои медии носят определен авторитет, достоен да отрази брифинга на Зинагревич? Ясно е, че под „авторитетни” става въпрос за удобни медии, т.е. такива, които не задават въпроси, чиито отговори може и да не се получат.
На следващо място – пловдивските медии са тези, които са близо до клуба, а и феновете. Репортерите и редакторите на местните издания със сигурност са най-запознати с процесите, които се случват в клуба и около него. Още повече – феновете на Ботев се информират преди всичко от тях. Отново целта е една – да се изключат медиите, които могат да задават въпроси, чиито отговори може и да не се получат.
А те не са малко със сигурност, а със скриването на Зингаревич от тях изникват още повече. Вчера Ботев пуснах видео интервю с руския собственик на клуба – човешко. В него той говори къде иска да види „канарчетата” в края на сезона, кои са любимите му места за воаяжи, че обича Леонардо Ди Каприо и Том Круз, или иначе казано – човешко.
Зингаревич: Прекаравам повече време в Дубай, целта е да играем в Европа
Дали от ръководството на клуба искат брифинга с „авторитетни медии с национален обхват” да мине в този тон – Зингаревич да разказва за Дубай, филмите с Ди Каприо и Круз, както и че той няма никаква, ама никаква представа защо е получил забрана да влиза в България за 10 години.
То тогава целта на целия брифинг в петък не е да се разсеят съмненията относно наложената му санкция от ДАНС, а просто да лъска имидж в зле скалъпена пиар акция. Въпросите, които очакват феновете, а и цялата общественост – почти сигурно ще останат без отговор.
Още от категорията
След контузията: Везенков отново се завръща на терена