Екипи на Икономическа полиция и Държавна агенция "Автомобилна администрация" - Пловдив влязоха в офисите на един от големите пловдивски превозвачи "Хачо груп". Собственикът на фирмата Мариян Киров бе на място и предаде на инспекторите и полицията исканите документи.
"Хачо груп" е един от петте превозвачи с най- много регистрирани автомобили. В момента Киров работи с 42 автомобила на територията на град Пловдив, по данни на общината.
Преди две седмици на територията на града стартира мащабна акция на Икономическа полиция НАП и ДАИ , при която бяха обискирани офисите на първите четири превозвача "Рин Транс", "Легия Груп", "Бали Груп" и "Макс -76". За 24 часа бяха арестувани и свързаните с тях - Стефан Балимезов и Емил Кондов - Доктора.
Разследване на TrafficNews.bg установи, че петте фирми , които държат около 70% от такситата в града, са собственост на лица с криминални досиета. Окръжният прокурор Румен Попов официално потвърди, че по данни на ДАИ 1000 от 1500 таксита в града се водят на скитници, затворници и хора, които дори не знаят, че имат бизнес.
Самият Мариян Киров бе главен герой в разследването на TrafficNews. Той лично инструктира представилия се за кандидат-шофьор репортер на екипа ни. Наемането започна с култовата фраза: „Когато работиш в моя фирма, не те интересува нищо и не се плашиш от нищо”. Киров спокойно обясни как се крие оборот и как хората му се измъкват от контролните органи.
В последствие в интервю за TrafficNews.bg той потвърди, че укрива данъци , като се оправда, че "всички в бранша работят по този начин и няма друг начин да се оцелее".
Днес, пред проверяващите таксиметровият бос застъпи същата теза. "Боря се за рамка отдавна, присъствал съм и съм говорил на редица транспортни комисии. Ние сме в една джунгла и трябва да играем по нейните правила, когато трябва да се спасяваме" коментира Киров.
Целият ни разговор с Мариян Киров - вижте във видеото на ТРАФИК ТВ:
Разследването на Икономическа полиция продължава.
250 милиона губи всяка година държавния бюджет от данъците, които трябва да се събират от таксиметровия бранш.Един сериозен сектор в икономиката продължава да вирее необезпокояван както в 90-те. Годишният оборот на такситата в България е близо милиард, но платените данъци са символични. Фирми - превозвачи се водят на скитници и клошари и не внасят ДДС в хазната.
Голяма част от шофьорите не плащат осигуровки, а парите от наеми и ефир също се разпределят между част от участниците без да се плаща дължимия данък към държавата. При 23 000 таксиметрови коли в България всяка година държавата губи 135 милиона от невнесено ДДС.
Останалите данъци, укривани от фирмите също са над 100 милиона. Представителите на всички държавни институции, които имат отношение към таксиметровия бранш - НАП, Автомобилна администрация, прокуратура и полиция са категорични, че 90 % от такситата работят в сивия сектор.