Пробивът на гарата ще започне да се изпълнява от страната на район „Южен”. Това са се разбрали Община Пловдив и фирмата изпълните”Трейс холд груп” по време на съвещанията по проекта. Компанията е искала да започне паралелна работа от двете страни на гарата, което обаче би предизвикал истински колапс с движението, тъй като едновременно са щели да бъдат затворени булевардите от двете страни, разказа зам.-кметът по строителство Пламен Райчев.

Самият технически проект за пробива все още се изготвя от „Трейс”, макар че беше съобщено, че той ще бъде внесен до 15 юли. Очаква се скоро те да го завършат и да го внесат при възложителите от НКЖИ, както и в Община Пловдив за съгласуване.  След това летните месеци ще се използват за подготовка на строителната площадка и доставката на материали.

През това време Община Пловдив трябва да започне  отчжудителни процедури за 14 имота, които са нужни за пробива под Централна гара.   Имотите, които ще бъдат отчуждени са свързани, както със самия пробив, така и с уличната регулация около него по бул. „Македония” и ул. „Димитър Талев”.  Самият пробив от южната страна ще минава между автогара „Родопи” и хипермаркета с лице към бул. „Македония”. Част от двата терена също ще бъдат отчуждени. От другата страна ще бъде отчуждена част от прилежащото пространство към бившето кино „Гео Милев”, а останалите имоти са към жилищни постройки.

Припомняме, че на последната сесия се гледа новия ПУП за зоната около Централна гара. Със старата на дейностите от северната страна  целият асфалт от новия бул. „Васил Априлов” от ул. „Тракия” до колелото на гарата ще бъде разбит, тъй като оттам започва влизането в подлеза.

За да се направят локали, които да извеждат колите към Централна гара, ще се вземе част от двора на училище „Свети Климент Охридски” и площада пред бившето кино „Гео Милев”. От другата страна също ще бъде взета част от тротоара за другия локал.

Все още не е ясно как ще се случи изместването на големия ВиК колектор. Той ще тръгва от бул. „Христо Ботев” през ул. „Кавала”, а вливането му в бул. „Васил Априлов” ще е или през улица „Д-р Никола Ковачев” или ул. „Тракия”. Очаква се двете улици да бъдат разширени. 

Самият колектор ще продължава до бул. „Руски”, там не се предвиждат тежки ремонти и разбиване на новата инфраструктура.  

Идващият транспортен ад, за който пловдивчани са насляпоПриеха новия ПУП на зоната около Централна гара, „каруцата обаче вече е извън пътя”