Апокалиптичният сценарий за трафика, при който се затваря изцяло движението на бул. „Христо Ботев” и бул. „Васил Априлов” заради пробива на Централна гара може и да не се състои. От началото на седмицата строителите от „Трейс груп холд” започнаха дейности по уличната мрежа от южната страна, където бе затворен бул. „Димитър Талев” за 6 месеца.
Дейности вече започнаха и от северната страна, където се копае на паркинга за автобуси на бившия концесионер Миролюб Столарски. Строителите ще се прехвърлят извън имота на НКЖИ след Нова година, потвърди отговорникът на проекта инж. Иван Бакалски.
„ В момента изготвяме планове и организация на движението за северната страна, където се засягат основни пътни връзки. Ще направим всичко възможно да улесним максимално шофьорите и трафика в зоната на бул. „Христо Ботев”. Опитваме се да направим така, че да не прекъсваме движението по основния булевард. Движението ще минава през кръговото на гарата и ще продължава по булеварда. Все още нямаме окончателен вариант”, каза инж. Бакалски пред TrafficNews. Той обясни, че преди същинския пробив, трябва да се извършат дейностите по преместването на големия ВиК колектор. Той ще минава по ул.„Кавала” и оттам ще се свърже по ул. „Тракия” с булевардите „Васил Априлов” и „Руски”.
Относно забавянето на проекта заради съдебните дела със Столарски, отговорникът на проекта, каза че чакат одобрение от Управляващия орган за удължаването на крайната дата.
„Заради съдебните дела около строителното разрешение имахме сериозно забавяне. Очакваме обаче всеки момент да удължат срока – вместо да е края на 2023 година, той да стане лятото на 2024 година, за да нямаме загуба на финансиране”, каза Бакалски.
Зам.-министър Папукчийски: Бутането на Бетонният мост ще стартира след завършването на пробива