Обслужва ли общината интересите на превозвачите, вместо на гражданите? Този въпрос терзае пловдивчанин, който се свърза с медията ни, за да изрази впечатленията си от резултата, след връщането на редовните разписания по някои от линиите на градския транспорт в Пловдив.

Според него общината обслужва интересите на превозвачите, вместо на гражданите. Твърди още, че от общинското предприятие „Организация и контрол на транспорта”  не си вършат работата по същество. 

„Как може общината да глобява “Хеброс бус” за неспазване на разписанията по всичките му линии, докато същите нарушения се виждат по № 4 и № 10 (може и други линии), обслужвани от някои фирми на Петко Ангелов и по линия № 17, обслужвана от “Автотранс”. Не мога да разбера, защо за един се налагат заплахи и санкции, а за други няма?”, коментира читателят ни.

Не одобрява още и дългата липса на отговор от общинското предприятие, след като е изпратил сигналите си до тях.

„Докато общината не започне да обслужва интересите на гражданите, с годините градът ще стане невъзможен за придвижване с увеличаването на колите. Не само е проблемен градския транспорт, но и други неща, като презастрояването, реализирането на някои проекти, които са важни за града и други, защото можем да станем града в България с най-лоша инфраструктура”, сподели още пловдивчанинът.

За въпроса с нередовните линии не само той, но и други граждани по неговите думи са констатирали следното:

„Линия № 4 - По новото разписание трябва да се движи през 12 минути (8 коли), а реално има една или две дупки от 24 минути, да не кажа и 48 минути, защото може да са една след друга, тъй като вчера преди обяд една възрастна жена чакаше почти 1 час.

Линия № 10 - Също като 4 трябва да се движи на 12 минути (само че е увеличена с 9 коли). Да не говоря, че дупката може да достигне до час и половина, тъй като глупаво е направен съставът, с две думи - 5 автобуса един след друг и после 4 дупки. Представям си колко хора за закъснели за работа и училище.

Линия № 17 - Да не казвам, че е по-зле от 10. От 10 коли, реално се движат 6 или 7.  Да не говоря и за лошото състояние на автобусите, които се движат по въпросната линия.

Може да има и други линии, по които не се спазват разписанията, но за сега са най-оспорващите. Да не говоря, че по тях не се спазват и празничните разписания”, сподели още читателят ни.

Медията ни отправи запитване към общинското предприятие „Организация и контрол на транспорта” по темата. От там категорично заявиха, че не се прилага двоен стандарт спрямо различните превозвачи.

„Сигналът на гражданина е получен и се подготвя официален отговор. Стриктно се следи чрез GPS системата разпределението и разписанията на автобусите. При нарушение се прилага санкция, независимо коя е фирмата изпълнител. По посочените линии е имало пропуски, но те са отразени и за всяка пропусната линия се получават санкции”, заявиха от предприятието.

От ОП „ОКТ” посочиха, че не желаят да санкционират, която и да било фирма, а вместо това държат да се изпълняват курсовете, за да могат гражданите да получават нормална транспортна услуга, но въпреки това се налага да го правят, когато курсовете не се изпълняват.